شنبه 24 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پولادمردان وزنه بردار ایرانی درجمع مدعیان بازیهای المپیك

تهران - با انتشار فهرست اولیه رقابت های وزنه برداری بازیهای المپیك 2012 لندن، هر شش وزنه بردار ایران در میان نفرات برتر اوزان خود قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در دسته 85 كیلوگرم كیانوش رستمی و سهراب مرادی، دو وزنه بردار كشورمان با ركوردهای ورودی 395 و 390 كیلوگرم در فهرست 24 نفره این وزن بالاتر از سایرین در رده های اول و دوم قرار گرفتند.

در این وزن ایوان استویتسوف از آذربایجان، آندره ریباكوف از بلاروس (ركوردارد جهان)، آپتی آكادوف از روسیه و آدریان زیلینسكی از لهستان با ركوردهای ورودی 390 و 385 كیلوگرم از دیگر مدعیان كسب مدال هستند.

در فوق سنگین هم دو وزنه بردار ایرانی صدرنشین فهرست اولیه مسابقات هستند. در جمع 21 وزنه بردار دسته به اضافه 105 كیلوگرم المپیك، بهداد سلیمی با ركورد ورودی 455 و سجاد انوشیروانی با ركورد ورودی 450 كیلوگرم بالاتر از سایرین قرار دارند و بعد از آنها آرتم اوداچین و ایگور شیمچكو از اكراین، روسلان آلبگوف از روسیه، ولیچكو چولاكوف از آذربایجان، سانگ گان جئون از كره جنوبی، ایراكلی تورماندیز از گرجستان و ماتیاس اشتاینر از آلمان قرار دارند كه ركوردهای ورودی 445، 40 و 430 كیلوگرم برای آنها به ثبت رسیده است.

همچنین غیبت اوگنی چگیشف دارنده مدال نقره المپیك 2008 از اتفاقات قابل توجه دسته فوق سنگین به شمار می رود.

اما در دسته 94 كیلوگرم، سعید محمدپور یكی از جوانترین مدعیان كسب مدال در المپیك با ركورد ورودی 405 كیلوگرم بعد از آنتونی سیریكو از مقدونیه و ایلین ایلیا از قزاقستان كه به ترتیب با ركوردهای ورودی 410 و 409 كیلوگرم به این رقابتها آمده اند، در مكان سوم قرار دارد. انتقام زایروف از آذربایجان، مین جائه كیم از كره جنوبی، آرتن ایوانف از اكراین از دیگر مدعیان دسته 94 كیلوگرم هستند كه ركوردهای ورودی همگی آنها بین 400 تا 405 كیلوگرم است.

آخرین وزنه بردار كشورمان، نواب نصیرشلال نیز در فهرست اولیه دسته 105 كیلوگرم، با ركورد ورودی 421 كیلوگرم در مكان چهارم است. در این وزن مارسین دولگا از لهستان با ركورد 430 كیلوگرم بالاتر از سایرین قرار دارد و اولكسی تروختی از اكراین و جیا ماچاواریانی از گرجستان با ركورد ورودی 425 كیلوگرم، دیگر وزنه بردارانی هستند كه نامشام بالاتر از نواب قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته در این وزن آندره آرامنائو، ركورددار المپیك و جهان و همنیطور دو وزنه بردار قدرتمند روسیه یعنی خادزیمورات آكائف و دیمیتری كولوكوف كه در جهانی پاریس قهرمان و نایب قهرمان شدند نیز حضور دارند كه با ركوردهای ورودی 420 كیلوگرم بعد از نماینده كشورمان قرار دارند و می توانند كار را برای مدال آوری نصیرشلال دشوار كنند.

رقابتهای وزنه برداری المپیك 2012 لندن یك روز پس از مراسم افتتاحیه آغاز می شود و طبق برنامه سهراب مرادی و كیانوش رستمی، به عنوان نخستین وزنه برداران ایرانی روز جمعه 13 مردادماه امسال در دسته 85 كیلوگرم روی تخته می روند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016