یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پارالمپيک: مدال نقره وزنه‌برداری بر سينه رستمی درخشيد، ششمين مدال ايران

خبرگزاری مهر ـ وزنه‌بردار تيم ملی معلولان و جانبازان ايران با درخشش در بازی‌های پارالمپيک، مدال نقره اين رقابتها را برای ايران به ارمغان آورد. اين ششمين مدال کاروان "دلوار" در چهاردهمين دوره بازی‌های پارالمپيک لندن بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، رقابت های وزنه برداری چهاردهمين دوره از بازی های پارالمپيک عصر امروز يکشنبه در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی اکسل برگزار شد و وزنه برداران دسته ۵/۶۷ کيلوگرم به رقابت با يکديگر پرداختند.

در اين رقابتها روح الله رستمی وزنه بردار جوان کشورمان در اولين حرکت خود وزنه ۲۰۵ کيلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم نيز ۲۰۸ کيلوگرم را بالای سر برد. رستمی برای حرکت سوم خود وزنه ۲۱۹ کيلوگرم را انتخاب کرد اما در مهار اين وزنه ناکام ماند تا با همان وزنه دوم عنوان نايب قهرمانی و مدال نقره را از آن خود کند.

در اين دسته وزنه بردار چينی در حرکت اول خود ۲۱۸ کيلوگرم را مهار کرد و با وجود اينکه در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۲۵ کيلوگرمی را مهار کند اما با همان حرکت اول مدال طلايش را قطعی کرد. اين چينی در حرکت بعدی خود وزنه ۲۲۶ کيلوگرمی را مهار کرد و رکورد جهان را شکست. وزنه بردار مصری نيز عنوان سوم و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

کاروان دلوار پيش از اين صاحب سه مدال طلا ، يک نقره و يک مدال برنز شده بود. تک مدال برنز ايران توسط ساره جوانمردی در رقابت‎های تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان به دست آمد. ضمن اينکه جليل باقری (پرتاب وزنه)، محسن کائيدی (پرتاب نيزه) و نادر مرادی (وزنه برداری) ورزشکاران طلايی ايران هستند و مهرداد کرم زاده نيز مدال نقره گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016