یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراهيم آشتيانی: ژوزه از تمام قدرت پرسپوليس استفاده نمی‌کند

عضو کميته فنی باشگاه پرسپوليس گفت: مانوئل ژوزه از همه توان تيم استفاده نمی‌کند و در حالی که می‌تواند از عناصر هجومی بيشتری در ترکيب تيم بهره ببرند، نمی‌دانم به چه دليل اين کار را انجام نمی‌دهد.

ابراهيم آشتيانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با انتقاد از صحبت سرمربی پرتغالی پرسپوليس مبنی بر اين‌که اگر امسال نشد، سال بعد اين تيم را قهرمان می‌کند، گفت: طرفداران پرسپوليس يک سال صبر کردند که تيم به جايگاه خوب برسد و امسال هم باشگاه بازيکنان خوبی جذب کرده است، پس اين حرف اصلا درست نيست. ضمن اين‌که اعتقاد دارم ژوزه از همه قدرت تيم استفاده نمی‌کند. مثلا پرسپوليس پنج مهاجم دارد که می‌تواند از آنها در ترکيب سود ببرد، ولی هميشه فقط با يک يا دو مهاجم کار می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: در فوتبال امروز دنيا ديگر يک هافبک نفوذی همان کاری را می‌کند که پيشتر‌ها سانتر فوروارد‌ها می‌کردند. ژوزه می‌تواند از بازيکنی مثل کريم انصاری‌فرد در پست هافبک نفوذی چپ استفاده کند. آوردن مهدوی‌کيا به هافبک دفاعی در داربی و برابر فولاد کار بسيار خوبی بود، اما سرمربی می‌تواند با استفاده از عناصر هجومی بيشتر، قدرت حمله تيم را بيشتر کند.

آشتيانی هم‌چنين گفت: بحث ديگر، تشکيل کميته‌ی فنی قوی برای پرسپوليس است که هنوز از ظرفيت آن استفاده نشده است. اعضای اين کميته تجربه‌ بالايی دارند و برخی از آنها سرمربی پرسپوليس بوده‌اند، من هم مدرس ارشد AFC هستم. قرار بود هر دو هفته يک‌بار جلسه‌ای تشکيل شود که اعضای کميته‌ی فنی نظرشان را به سرمربی بدهند. خود ژوزه هم از اين مساله استقبال کرده بود، ولی نمی‌دانم چرا اين اتفاق هنوز رخ نداده است. اکنون هم شنيده‌ام‌ ژوزه تقصير را گردن بازيکنان انداخته است. به نظر من بازيکن اصلا نمی‌تواند کم‌کاری کند. اين حرف‌ها را مربيان برای خودشان می‌گويند. ژوزه برای يک‌بار هم که شده بايد از کميته‌ی فنی استفاده کند تا شايد نظر اعضای آن بتواند به او در کارهايش کمک کند.

وی در ادامه در واکنش به خبر احتمال افزايش اعضای کميته‌ فنی گفت: چيزی در اين رابطه نشنيده‌ام، اما اگر اين اتفاق بيفتد هم خوب است. البته اگر به عنوان مثال تعداد اعضای کميته از پنج نفر به هفت نفر افزايش پيدا کند خوب است اما نبايد تعداد آن قدر بالا برود که جلسات بدون نتيجه بمانند و تفاوت آرا به شدت زياد شود.

کاپيتان اسبق تيم ملی فوتبال تحريم رسانه‌ها از سوی ملی‌پوشان را عملی غيرعقلانی توصيف و خاطر نشان کرد: بازيکن تيم ملی همان‌طور که از اسمش پيداست بايد رفتار ملی داشته باشد. چنين کاری اصلا منطقی نيست و به تيم ملی لطمه وارد می‌کند. موفقيت تيم ملی و هر بازيکن به عوامل متعددی وابسته است که يکی از آنها رسانه است. اگر رسانه نباشد، کسی از وضعيت بازيکن و تيم مطلع نمی‌شود. من اين کار را اصلا درست نمی‌دانم.

ملی‌پوشان فوتبال ايران مقايسه‌ی آنها با قهرمانان المپيک را دليل تحريم رسانه‌ها عنوان کرده‌اند. آشتيانی در اين رابطه گفت: نبايد اين مقايسه انجام بگيرد. يک فوتباليست با يک کشتی‌گير تفاوت زيادی دارد. در همه جای دنيا هم اين اختلاف قيمت بين فوتباليست‌ها و ورزشکاران ساير رشته‌ها وجود دارد. فوتبال به خودی خود ضعيف نيست بلکه بازيکنان ما ضعيف عمل می‌کنند و باعث ناراحتی مردم می‌شوند. به هرحال گفتن اين حرف ‌ها هم وظيفه‌ی ملی‌پوشان نيست. آنها می‌‌توانستند يک نماينده از بين خود يا يک متخصص را انتخاب کنند تا اذهان مردم و رسانه‌ها را نسبت به تفاوت‌های فوتبال با ساير رشته‌ها روشن کنند، نه اين‌که رسانه‌ها را تحريم کنند !

وی در پايان با بيان اين‌که فوتبال يک پديده است و صرفا يک ورزش نيست، اظهار کرد: کی‌روش يا رييس فدراسيون می‌توانستند با بازيکنان صحبت کنند و آنها را از اخذ چنين تصميم بی‌منطقی منصرف کنند. آنها هم‌چنين می‌توانستند در يک برنامه تلويزيونی حاضر شوند و به دفاع از فوتباليست‌ها بپردازند تا اين بحث‌ها پيش نيايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016