چهارشنبه 8 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کريمی: کاری برای ملت نکردم که مجسمه من ساخته شود

علی کريمی می‌گويد: کاری برای ملت نکردم که مجسمه من ساخته شود.


علی کريمی پس از نشست خبری خود پيش از برگزاری مراسم برترين‌های فوتبال آسيا در پاسخ به اين سوال که مطرح شده بعد از کسب اين عنوان بايد مجسمه‌تان را بسازند، به خبرنگار ايسنا در مالزی، گفت: من فکر نمی‌کنم کار خاصی برای اين کشور و مردم کرده باشم که بخواهند مجسمه من را در محله سابقم بسازند.

وی تصريح کرد: به اندازه کافی آدم‌های از خود گذشته داشتيم و داريم. افرادی که در زمان جنگ از جان خود گذشتند تا اينکه ما الان اينجا راحت زندگی کنيم. همچنين اسرايی داشتيم که بهترين سال‌های زندگی خود را در اسارت و به دور از پدر و مادر و خانواده گذرانده‌اند. همچنين ما دانشمندان و پروفسورهايی داريم که در تمام دنيا آنها را می‌شناسند و طبيعتا اگر قرار است مجسمه کسی ساخته شود بايد مجسمه آنها ساخته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کريمی در ادامه در خصوص زندگی خود پس از فوتبال گفت: فعلا در خدمت فوتبال هستم و بايد ببينم بعد از فوتبال در چه مسيری قرار می‌گيرم. ولی دوست دارم از تجربه اين سال‌ها بتوانم برای برای کمک به بچه‌ها استفاده کنم. اصلا نمی‌شود پيش‌بينی کرد بايد ديد چه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ديگری در خصوص اينکه چه فردی را به عنوان برترين فوتباليست سال آسيا انتخاب می‌کند، به ايسنا گفت: طبيعتا هر کدام از اين افراد دوست دارند تا انتخاب شوند و من هم از اين قاعده مستثنی نيستم ولی به هر حال در مصاحبه قبلی نيز گفتم که من با توجه به نتايجی که پارسال گرفتيم انتظار نداشتم در اين ليست حضور داشته باشم. به هر حال لطف خدا شامل حال من شده تا در بين سه بازيکن باشم و اميدوارم هر کسی که حقش باشد انتخاب شود.

اميدوارم فردا شب، شب خوبی برای من باشد

نامزد ايرانی دريافت جايزه برترين بازيکن سال ۲۰۱۲ آسيا می‌گويد حضورش در فهرست سه نفره برترين‌های آسيا تقدير خداوند بوده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا از مالزی، امروز نشست خبری سه نامزد دريافت عنوان برترين بازيکن سال آسيا تحت‌الشعاع حضور علی کريمی برگزار شد.

علی کريمی در ابتدای اين نشست خبری گفت: از اين که اينجا هستم بسيار خوشحالم و اميدوارم که فردا شب، شب خوبی برای من باشد.

در ادامه يکی از خبرنگاران ايرانی حاضر در مالزی به کريمی گفت: هميشه در افت فوتبالت اتفاقاتی می‌افتد که مسير زندگی فوتبالی‌ات تغيير می‌کند. ظاهرا خدا علاوه بر علی دايی تو را نيز بغل کرده است. کريمی در پاسخ گفت: اين فراز و فرودها در زندگی همه وجود دارد. من دست تقدير را در انتخابم به عنوان يکی از سه بازيکن برتر آسيا دخيل می‌دانم. در همه جای دنيا در انتخاب بازيکنان برتر شانس وجود دارد. من معتقدم که مثل علی دايی خدا دوستم داشته که الان اينجا هستم.

وی ادامه داد: از حضورم در اين مکان خوشحالم و اميدوارم که فردا شب کسی که استحقاقش را دارد انتخاب شود. به هر حال حضورم در بين سه بازيکن برتر آسيا اتفاقی است که انتظارش را نداشتم.

علی کريمی در ادامه در پاسخ به اين سوال که رمز موفقيت شما در تمامی اين سال‌ها و بويژه حضور در اروپا چه بوده؟ گفت: طبيعتا بازی در اروپا انگيزه و آمادگی زيادی می‌خواهد. بازی در کنار بازيکنان بزرگ اروپا کار بسيار سختی است. اما من تجربه بسيار خوبی از آن‌ سال‌ها به دست آوردم. حالا که با تصميم خودم به ايران برگشتم اميدوارم بتوانم در سال‌های آخر فوتبالم از اين تجربه استفاده کنم.

به گزارش ايسنا، خبرنگار ديگری از علی کريمی پرسيد اين عنوان برای شما که يکی از بزرگ‌ترين بازيکنان تاريخ فوتبال آسيا هستيد چقدر اهميت دارد و اگر اين عنوان را کسب کنيد، چه تاثيری بر فوتبال ايران خواهد گذاشت؟ کريمی که پيش از پاسخ دادن به اين سوال با نظرات جالب توجه دو نامزد ديگر روبه‌رو شده بود، گفت: از دوستانم که به من لطف داشتند تشکر می‌کنم. ما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی آن نتايجی که بايد می‌گرفتيم را کسب نکرديم حالا صعودمان به جام جهانی مشکل شده اما هيچ چيز ناشدنی نيست. درباره بخش اول سوالتان هم بايد بگويم با نتايجی که سال قبل به دست آورديم خودم انتظار نداشتم در فهرست برترين‌های آسيا قرار بگيرم. اما تقدير نام من را در اين فهرست قرار داد. اميدوارم شانس برابری در مراسم فردا داشته باشم و با گرفتن اين جايزه به فوتبال ايران کمک کنم و با نتايجی که می‌گيريم دل مردم ايران را شاد کنيم.

کريمی در پاسخ به اين سوال که از قرار گرفتن در فهرست نهايی نامزدهای برترين‌های فوتبال آسيا چقدر شگفت‌زده شديد؟ گفت: وقتی نامم در فهرست ۵ نفره قرار گرفت همان قدر تعجب کردم که شايد بقيه نامزدها چنين حسی داشتند اما وقتی در فهرست ۳ نفره اسمم جای گرفت بيشتر تعجب کردم، احساسم قابل وصف نيست. تقدير بود که در اين فهرست باشم. گفتم با نتايجی که گرفته بوديم هيچ انتظاری نداشتم اما خدا را شکر می‌کنم که در اين جمع هستم. تا فردا صبر می‌کنيم تا ببينيم چه می‌شود.

به گزارش ايسنا، کريمی در پايان در پاسخ به اين سوال که هميشه انتخاب‌های کنفدراسيون فوتبال آسيا به خاطر قوانين خاصش که نام بازيکنان آسيايی حاضر در ليگ‌های اروپايی را در اين فهرست نمی‌گنجاند با انتقاد روبه‌رو بوده، گفت: به اعتقاد من برای برگزاری چنين مراسم‌هايی بايد شرايط حضور تمامی نامزدهايی که اين شايستگی را دارند، فراهم شود چرا که حضور اين نامزدها اعتبار آسياست و به بازتاب رسانه‌ای آن کمک زيادی می‌کند. فکر می‌کنم اگر هماهنگی‌ها از قبل به وجود بيايد، بازيکنانی که در کشورهای مختلف بازی می‌کنند و نامزد می‌شوند می‌توانند در اين مراسم شرکت کنند. همه ما بازيکنان برای رسيدن به چنين افتخارهايی تلاش می‌کنيم و بعيد است که اگر کسی نامزد شود در مراسم شرکت نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016