سه شنبه 14 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات مربيان پرسپوليس و تراکتورسازی پس از باخت پرسپوليس

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس گفت: تراکتورسازی هيچ موقعيتی نداشت، ما خوب جنگيديم و فقط روی يک اشتباه گل خورديم.

به گزارش ايسنا، مانوئل ژوزه پس از شکست تيمش برابر تراکتورسازی در نشست خبری حاضر شد و در ابتدا گفت: وقتی برنده می‌شويم همه قيافه‌ها جدی و ناراحت ولی وقتی می‌بازيم همه می‌خندند.

وی سپس گفت: تراکتور بهتر از ما بازی کرد. بهانه نمی‌آورم، ما خيلی محدود بازی کرديم، وقتی نورمحمد مصدوم شد بازی ما محدودتر هم شد و روی يک اشتباه گل خورديم. فشنگچی شانس مساوی کردن بازی را داشت اما موفق نشد. تراکتورسازی هم فقط يک فرصت داشت که آن هم روی اشتباه ما بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: چند بازيکن نوک حمله‌مان را که در چند بازی قبلی بازی می‌کردند مثل انصاری فرد و نوروزی را از دست داديم، همچنين بنگر را نداشتيم، بازيکنان جايگزين در اين بازی از جان مايه گذاشتند اما تلاش‌شان کافی نبود. بازی‌ها را خوب پيش می‌برديم اما اين شکست روند ما را کند کرد. صدر جدول در فوتبال ايران خيلی خوب نيست، چون صدرنشين هم حدود ۲۰ امتياز از دست داد، اين نشان از شکنندگی اکثر تيم‌ها دارد.

سرمربی پرسپوليس در ادامه گفت: دو بازيکن در نوک حمله داشتيم که خوب بازی کردند اما تلاش‌شان کافی نبود. پيروزی تراکتورسازی عادلانه است، چون از يک اشتباه ما استفاده کردند اما اگر ما تلاش می‌کرديم مساوی هم عادلانه بود. البته شانس هم لازم است. ما خوب بازی کرديم اما شانس نياورديم، اين پيروزی را به تراکتورسازی تبريک می‌گويم.

وی درباره تعطيلات نيم فصل هم گفت: چند بازيکن در وسط زمين نياز داريم که شايد در تعطيلات جذب کنيم تا مشکل‌مان که خط ميانی است را برطرف کنيم. اگر بازيکن جديدی بگيريم زمان می‌برد تا با تيم هماهنگ شوند ولی کيفييت تيم را بالا می‌برند. بازيکنانی هم داريم که در بازی فشار زيادی را متحمل می‌شوند و خود را از نظر روحی محدود می‌کنند، منظورم بازيکنانی است که از تيم‌های کوچک به پرسپوليس آمده‌اند. برخی از بازيکنان اين مسئله را خيلی احساس می‌کنند، انتقاد کردن راحت است، نيم فصل را با شکست تمام کرديم، در حالی که آن را با پيروزی شروع کرده بوديم. اميدوارم نيم فصل دوم را با برد شروع کنيم و با بردهای بيشتر نسبت به نيم فصل اول ادامه دهيم.

در ادامه خبرنگاری به ژوزه گفت:‌ پس از مدت‌ها يک مربی خوب مثل شما به ايران آمده اما پرسپوليس امروز يک اشتباه کرد. همچنين شنيده شده است که آقازمانی می‌خواهد از پرسپوليس برود. ژوزه در پاسخ گفت: وقتی که ما هنوز ليستی نداده‌ايم شما از کجا می‌دانيد؟ آقازمانی خودش گفت که می‌خواهد برود و من هم گفتم باشد.

در ادامه همان خبرنگار دوباره گفت که چرا آقازمانی به زمين آمد تا سيد جلال حسينی حواسش به او باشد. ژوزه در پاسخ گفت: آمدن آقازمانی به دليل مصدوميت نورمحمدی بود. ما نمی‌توانيم با چهار دفاع بازی کنيم، البته به نظر ديگران احترام می‌گذارم. شايد شما فکر می‌کنيد که پولادی حتما بايد بازی می‌کرد اما من تصميم گرفتم که يک بازيکن سمت راست مانند مهدوی کيا را بيرون بکشم و يک بازيکن ديگر را به جايش بفرستم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه گفت: تيم را خودم نساخته‌ام و با آنچه در اختيار داشتم کنار می‌آمدم، نمی‌توانم آنچه فکر می‌کنم را بگويم به بازيکنانم چه خوب باشند و چه بد احترام می‌گذارم و با آن‌ها کار می‌کنم. مسئوليت باخت را قبول دارم اما ۳۴ سال است که مربی هستم و کسی نمی‌تواند مربی‌گری را به من ياد دهد. من امروز اشتباهی نکردم. تا جايی که ممکن باشد دو يا سه بازيکن در وسط زمين می‌خواهيم همين و بس. رضا حقيقی را گرفته‌ايم و دو بازيکن ديگر را که يا ايرانی است يا خارجی خواهيم گرفت. با اين کار بخشی از مشکل ما حل می‌شود. در باشگاه بزرگی مثل پرسپوليس بازيکن بايد به جز کيفيت تکنيکی، شخصيت بزرگ داشته باشد که رويش فشار نيايد. در تيمی مثل پرسپوليس يک مساوی، شکست محسوب می‌شود. فرق بازيکن بزرگ با ديگران فکر و شخصيتش است.

وی ادامه داد: ما بازيکنان خوبی داريم اما خودشان را محدود می‌کنند. نمی‌خواهم از آن‌ها نام ببرم، خودشان می‌دانند. اگر بتوانيم بازيکنانی را که لازم داريم بگيريم و آن‌ها در اندازه پرسپوليس باشند خيلی خوب می‌شود.

در ادامه خبرنگاری از ژوزه پرسيد با اين شکست و با زياد شدن فاصله تيمش با صدر جدول آيا اميدی به کسب سهميه ليگ قهرمانان‌آسيا دارد يا خير؟ وی در پاسخ گفت: ما سعی خودمان را می‌کنيم و اميدوارم نيم فصل دوم بسيار بهتر از نيم فصل اول باشيم.

در حالی که به نظر می‌رسيد نشست خبری به پايان رسيده است ژوزه يکی از خبرنگاران را نشان داد و گفت: گويا او سوالی دارد.

آن خبرنگار پرسيد چرا وقتی پرسپوليس عقب بود حداقل ۵ بازيکن در ميان زمين بازی می‌کردند؟ آيا خسته بودند که وی در پاسخ گفت: آن‌ها خسته نبودند و فقط شايد از نظر روحی رويشان فشار زيادی بوده است. من چند تغيير در جای بازيکنان انجام دادم و مثلا جواد کاظميان را از اين طرف به آن طرف زمين بردم تا از فضای پشت دفاع آن‌ها استفاده کنم. می‌خواستم از سرعت جواد و رضايی استفاده کنم. می‌خواستيم که حريف سمت ما بيايد و از ضد حمله ‌ها استفاده کنيم اما امروز نتوانستيم اين کار را بکنيم. من از بازيکنانم راضی‌ام چون جنگيدند و فقط روی يک اشتباه گل خورديم.

***

اوليويرا: پرسپوليس مانند بنفيکا است/ مشکل فوتبال ايران مربيانش نيستند

سرمربی تيم فوتبال تراکتورسازی گفت: از بازی بازيکنانم راضی هستم چون هرچه از آن‌ها خواستم انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تونی اوليويرا در نشست خبری پس از ديدار تيم‌های پرسپوليس و تراکتورسازی که به پيروزی تيمش انجاميد، گفت: اول می‌خواهم به همه شما سلام بگويم و اين نکته را يادآور شوم که من پيش از اين دو بار به همراه تيم‌های شارجه و الاتحاد به ورزشگاه آزادی آمدم و هر دو بار شکست خوردم اما امروز ديدار متفاوتی داشتيم و بازی بزرگی انجام داديم. همان طور که پيش از بازی گفته بودم تيم ما برای بازی‌اش هويتی پيدا کرده است. تمام چيزی که از بازيکنانم می‌خواهم انجام می‌دهند، از جمله کنترل بازی،‌ به گردش درآوردن توپ و کنترل توپ و دفاع در هنگامی که حريف توپ را در اختيار دارد.

وی ادامه داد: از بازيکنانم راضی هستم، چون با رفتاری که از خود نشان دادند، بازی کاملی را از خود به نمايش گذاشتند. در فوتبال هرچه به پايان مسابقه نزديک می‌شويم، لزوما عدالت برای تيمی که بهتر بازی می‌کند وجود ندارد. اگر ما با بازی‌ای که امروز انجام داديم می‌باختيم خيلی برايمان بد می‌شد.

در ادامه خبرنگاری به اوليويرا گفت: فوتبال ما از رکوردشکنی پرتغالی‌ها خاطره خوشی ندارد. مثلا کی‌روش برای اولين بار با تيم ملی برابر لبنان شکست خورد. شما هم اين بار توانستيد پس از ۴۰ سال با تراکتورسازی پرسپوليس را در تهران شکست دهيد. اوليويرا در پاسخ در مقام دفاع از هم‌وطنش برآمد و گفت: در چند ماهی که در ايران هستم شناخت کمی از فوتبال ايران پيدا کرده‌ام. مشکل فوتبال ايران مربی نيست، تيم ملی ايران امروز کی‌روش را دارد و فردا مربی ديگری را. اين رسانه‌ها هستند که می‌توانند نقش زيادی در بهبود فوتبال ايران ايفا کنند. انتقاد کار راحتی است اما در کنار آن بايد راه حل هم داده شود.

اوليويرا ادامه داد: من نيامده‌ام که ذهنيت‌ها را تغيير دهم، به هويت‌ها احترام می‌گذارم، همچنين به مربيان و بازيکنانی که هر روز تلاش می‌کنند که بازی بهتری از خود نشان دهند. من وقتی بازی‌های تراکتورسازی را از اول تا آخر نگاه می‌کنم می‌بينم که مساوی و باخت در چند بازی يک بحران در نتيجه‌گيری است نه بحران در تيم. امروز کريميان از اول بازی نکرد چون مصدوم بود و ما سه بازيکن را تعويض کرديم چون راه بهتری نداشتيم. تنها چيزی که من را راضی می‌کند حالتی است که بازيکنان به وظيفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: من ۳۵ سال در بنفيکا به عنوان بازيکن، مربی و کمک مربی حضور داشته‌ام. گاهی اوقات پيش می‌آيد که يک تيم ضعيف، يک تيم قوی را شکست می‌دهد. مثلا هرکولس در اسپانيا با اينکه يک تيم دسته دومی است، بارسلونا را شکست داد. همانطور که آلومينيوم با ما مساوی کرد. مشکلی که پرسپوليس با آن روبه‌روست اين است که ژوزه ۱۵ روز قبل از فصل به اين تيم آمد و اين تيم تغييرات زيادی در خود ديد. برای ساختن يک تيم جديد به زمان نياز است. پرسپوليس در ايران مانند بنفيکا در پرتغال است که مدتی است نمی‌تواند برنده شود.

وی همچنين درباره اينکه از شکستن رکورد شکست‌ناپذيری پرسپوليس برابر تراکتورسازی در تهران چه احساسی دارد به آن خبرنگار گفت: وقتی سن تو بودم اين گونه پيروزی‌ها باعث افتخارم می‌شد اما پس از اين همه تجربه می‌گويم که پيروزی مثل باد می‌گذرد و فردا برای ما روز ديگری است.

سوالات ادامه‌دار اين خبرنگار درباره شکست‌ناپذيری پرسپوليس برابر تراکتورسازی در ۴۰ سال گذشته که با اعتراض ساير خبرنگاران هم روبه‌رو شد در حالی بود که پرسپوليس فصل قبل در تهران برابر تراکتورسازی شکست خورده بود!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016