پنجشنبه 6 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

جام حذفی: پرسپوليس صعود کرد استقلال حذف شد

پرسپوليس به جمع چهار تيم برتر جام حذفی رسيد
درخشش دوباره سوشا در ضربات پنالتی

خبرآنلاین ـ ورزش > ليگ برتر - پرسپوليس پس از تساوی يک بر يک مقابل گل گهر سيرجان در طول ۱۲۰ دقيقه، در ضربات پنالتی اين تيم را شکست داد و به جمع ۴ تيم برتر جام حذفی رسيد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين؛ چند روز پس از کسب سه امتياز دربی، تيم فوتبال پرسپوليس در مرحله يک چهارم نهايی جام حذفی به مصاف گل گهر سيرجان رفت. پرسپوليسی‌ها در اين مسابقه مهمان تيمی بودند که در مراحل قبلی، سپاهان اصفهان و نفت مسجد سليمان را حذف کرده بود. با اين حساب پرسپوليس قرار بود به مصاف پديده اين فصل مسابقات جام حذفی برود.

زمانی که ساعت شروع مسابقه پرسپوليس - گل گهر سيرجان نيم ساعت جلو افتاد تا دو تيم ساعت ۱۳:۳۰ بازی را آغاز کنند، پرسپوليسی‌ها تصور می کردند جلو انداختن اين مسابقه لزومی نداشته چراکه اين تيم می‌تواند در ۹۰ دقيقه حريف را شکست دهد و کار به وقت اضافه و پنالتی نمی‌کشد. اما اين تصور اشتباهی بود چراکه گل گهر در بازی با پرسپوليس هم عالی کار کرد و بازی را با تساوی بدون گل، به وقت‌های اضافه کشاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گل گهر در حالی بازی را به وقت اضافه کشاند که در دقيقه ۳۵ مهران گلزاری بازيکن اين تيم از داور کارت قرمز گرفت و اخراج شد. سيرجانی‌ها اين ديدار را ۱۰ نفره ادامه می‌دادند و آن‌قدر دوندگی آن‌ها زياد بود که ۱۰ نفره بودنشان به چشم نمی‌آمد. کار به وقت اضافه کشيده شد و پرسپوليس با يک يار اضافه، به جای اينکه دروازه حريف را باز کند، يک گل هم خورد. در دقيقه ۱۰۰ بود که حميد علی عسگر در محوطه جريمه پرسپوليس روی بازيکن حريف خطا کرد و داور برای گل گهر پنالتی گرفت. مختار جمعه زاده پشت اين ضربه ايستاد و توپ را بر خلاف جهت پرش سوشا مکانی، وارد دروازه سرخپوشان تهرانی کرد.

با اين گل تازه موتور پرسپوليس روشن شد. پرسپوليس چند دقيقه بعد و در آخرين ثانيه‌های نيمه اول وقت‌های اضافه توسط محسن بنگر به گل رسيد تا کار دوباره مساوی شود. اين بار مجيد غلامی، دروازه بان گل گهر نتوانست مانع باز شدن دروازه تيمش شود. او در طول ۹۰ دقيقه بارها توانسته بود دروازه تيمش را نجات دهد اما اين بار ديگر او نتوانست مانع باز شدن دروازه گل گهر شود. نيمه اول وقت‌های اضافی با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد و در نيمه دوم هم هيچ تيمی نتوانست دروازه حريف را باز کند تا کار به ضربات پنالتی کشيده شود.

اولين ضربه پنالتی را حمزه مظفری بازيکن گل گهر زد که سوشا مکانی جهت را درست تشخيص داد اما نتوانست توپ را بگيرد تا اولين ضربه گل گهری‌ها تبديل به گل شود. کفشگری هم اولين پنالتی پرسپوليس را زد که او هم دروازه حريف را باز کرد تا مسابقه همچنان مساوی باشد.

حميد حاتمی کاپيتان گل گهر دومين ضربه پنالتی اين تيم را زد و سوشا مکانی اين ضربه را گرفت. خود سوشا پشت توپ ايستاد تا دومين ضربه پرسپوليس را بزند. اما او توپ را به جايی زد که دروازه بان گل گهر پيش بينی کرده بود تا به اين ترتيب پنالتی دوم پرسپوليس هم گل نشود و مسابقه دوباره مساوی پيش برود.

ميلاد اميری سومين پنالتی را برای گل گهر زد که سوشا مکانی ضربه او را هم مهار کرد. ميثم حسينی زننده سومين پنالتی پرسپوليس بود که اين بار توپ گل شد تا پرسپوليس از حريف جلو بيفتد.

مختار جمعه زاده زننده تک گل گل گهر در اين مسابقه، زننده پنالتی بعدی بود که توپ او وارد دروازه سرخپوشان تهرانی شد. مهدی طارمی هم چهارمين ضربه پنالتی پرسپوليس را زد که اين بار مجيد غلامی دروازه بان گل گهر ضربه او را مهار کرد؛ درست مثل ضرباتی که طارمی در طول بازی می زد و غلامی آن‌ها را مهار می کرد.

پنجمين پنالتی گل گهر را هم سوشا مکانی گرفت تا دوباره اين شانس را به تيمش بدهد که برنده شود. محمد نوری زننده پنالتی بعدی پرسپوليس بود و ضربه او گل شد تا سرخپوشان تهرانی به مرحله بعدی جام حذفی بروند.

با درخشش دوباره سوشا مکانی در ضربات پنالتی، پرسپوليس به نيمه نهايی جام حذفی رسيد و حالا استقلال بايد ذوب‌آهن اصفهان را شکست دهد تا دربی هشتادم پايتخت، در چارچوب بازی‌های جام حذفی برگزار شود.

***

استقلال از جام حذفی کنار رفت
دربی ۸۰ به بازی برگشت ليگ موکول شد
قلعه نويی اولين جام را از دست داد

ورزش > ليگ برتر - استقلال تهران که برای انجام ديدار مرحله يک چهارم نهايی خود مقابل ذوب آهن به اصفهان سفر کرده بود، در ضيافت پنالتی ها مقابل ميزبان خود شکست را پذيرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين؛ پرسپوليس حضورش در نيمه نهايی جام حذفی را قطعی کرده بود و برنده بازی ذوب‌آهن-استقلال حريف اين تيم می شد. استقلالی‌ها که اخيرا به پرسپوليس باخته‌اند، بدشان نمی‌آمد به جمع چهار تيم برتر جام حذفی برسند تا در جام حذفی انتقام باخت در ليگ را از سرخپوشان بگيرند.

شايد به همين دليل بود که استقلال بازی با ذوب‌آهن را خيلی خوب و توفانی شروع کرد. آبی‌پوشان در دقيقه ۷ توسط آرش برهانی به گل اول رسيدند تا نشان دهند که برای رفتن به مرحله بعد مصمم هستند. آن‌ها در دقيقه ۲۲ هم توسط جاسم کرار به گل دوم رسيدند و اين گل نويد يک برد راحت را به هواداران اين تيم می‌داد. اما ذوب‌آهن اجازه نداد استقلالی‌ها راحت کار را دنبال کنند. يک دقيقه بعد از گل کرار، قاسم دهنوی بازيکن ذوب‌آهن دروازه استقلال را باز کرد تا فاصله کم شود.

نيمه اول با همين نتيجه دو بر يک به سود استقلال تمام شد اما در نيمه دوم ذوبی‌ها يک گل ديگر هم به استقلالی‌ها زدند تا کار مساوی شود. در دقيقه ۷۵ مسعود حسن زاده دروازه محسن فروزان را باز کرد. بازی مساوی شد و حالا يکی از دو تيم بايد دروازه حريف را باز می‌کرد تا اين ديدار در پايان ۹۰ دقيقه به پايان برسد. اما هيچ کدام از آن‌ها نتوانست تا پايان ۹۰ دقيقه دروازه حريف را باز کنند و سرانجام داور سوت پايان ۹۰ دقيقه را زد. بازی به وقت اضافه کشيده شد.

در وقت اضافی اول، استقلال از حريفش بهتر و روان تر کار کرد ولی زحمات اين تيم به بار ننشست البته آرش برهانی يک موقعيت بسيار خوب را در اين نيمه از دست داد. در دومين نيمه اما ذوبی ها بودند که با پرسينگ مطمئن در يک سوم دفاعی استقلال، مديريت توپ و ميدان را به دست گرفتند اما آبی پوشان خوش شانس بودند که حداقل روی دو صحنه، دروازه شان باز نشد تا با تساوی ۲-۲ به ضيافت پنالتی ها برويم.

هاشم بيک زاده اولين ضربه پنالتی را برای استقلال شليک کرد اما ضربه او از بالای دروازه به اوت رفت. مهدی رجب زاده نيز ضربه اول پنالتی را برای ذوب آهن زد که توپ او به گل بدل شد. اميد ابراهيمی دومين پنالتی زن آبی ها بود که ضربه او توسط محمدرشيد مظاهری مهار شد. کارلوس سانتوز دومين پنالتی ذوب آهن را خلاف جهت حرکت محسن فروزان به گل تبديل کرد. بازی وقتی عجيب شد که آرش برهانی نيز ضربه خود را به جايی زد که گلر ذوب آهن حرکت کرده بود و توپ را دفع کرد تا آبی پوشان هر سه ضربه خود را خراب کنند. قاسم دهنوی نيز آخرين پنالتی زن ذوبی ها بود و توپ را به سختی درون دروازه استقلال کرد تا آبی پوشان ضمن حذف از جام حذفی و از دست دادن شانس رويارويی مجدد با پرسپوليس، اولين جام اين فصل خود را نيز از دست بدهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016