دوشنبه 6 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کره جنوبی برای ششمین بار در فینال جام ملت‌های آسیا

2015_1_26_14_29_28.jpg
کره جنوبی عراق را شکست داد و به فینال جام ملت های آسیا رسید.


تیم ملی کره جنوبی در دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با دو گل تیم ملی عراق را شکست داد و به فینال رقابت‌ها راه یافت. عراق با قبول این شکست به مرحله رده‌بندی جام راه پیدا کرد.

دویچه وله ـ تیم ملی فوتبال كره‌جنوبی با پیروزی دو بر صفر بر عراق به عنوان نخستین فینالیست این رقابت‌ها معرفی شد. این دیدار که در ورزشگاه ANZ سیدنی و با قضاوت ریوجی ساتو از ژاپن برگزار شد، در نهایت با دو گل دقیقه ۲۰ سون هیونگ مین و دقیقه ۵۰ كیم یونگ گئون به سود كره‌جنوبی پایان یافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کره جنوبی با این پیروزی برای ششمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت. این تیم با انجام ۵ بازی در این دوره از رقابت‌ها همچنان دروازه خود را بسته نگه داشته است.

كره‌جنوبی در نیمه نخست و با ارائه یک بازی تهاجمی موفق شد در دقیقه ۲۰ و درپی یك پاس هوایی از یك ضربه ایستگاهی، و با ضربه سر سون هیون مینگ پیروز به رخت‌كن برود.

عراق در ابتدای نیمه‌دوم سعی كرد بازی را به دست بگیرد، اما در غیاب یاسر قاسم هافبك بازی‌ساز خود، اغلب دست به حملات پراكنده‌می‌زد. كره‌‌ای‌ها سرانجام در یك غافلگیری، در دقیقه ۵۰ با شوت كیم یونگ گئون از پشت محوطه جریمه به گل دوم رسیدند.

علاء عبدالزهرا، بازیکن دوپینگی تیم ملی عراق هم در این دیدار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دوپینگ این بازیکن را تائید کرده و تیم ملی ایران در این خصوص به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده بود. ایران خواستار مردود اعلام شدن نتیجه دیدارش در مرحله یک چهارم نهایی در برابر عراق شده بود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود تائید دوپینگ علاء عبدالزهرا، به درخواست ایران جواب منفی داد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های استرالیا و امارات سه‌شنبه (۷ بهمن، ۲۷ ژانویه) در ورزشگاه نیوكاسل با قضاوت روشن ایرماتوف به مصاف هم خواهند رفت تا تیم دوم فینال این جام نیز مشخص شود.

تیم ملی عراق روز جمعه آینده در برابر بازنده دیدار استرالیا و امارات متحده عربی در مرحله رده‌بندی قرار خواهد گرفت. برنده این دیدار هم روز شنبه برای کسب عنوان قهرمانی شانزدهمین جام ملت‌های آسیا در برابر کره جنوبی به میدان خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016