دوشنبه 6 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی روش سرمربی تیم ملی می ماند!

هرچند مخالفان فدراسیون و سرمربی تیم ملی موفق شده اند فشارهایی برای جابه جایی در کادر فنی تیم ملی وارد کنندامامحبوبیت عمومی تیم ملی پس از حذف از جام ملت های آسیا یکی از مهترین دلایلی است که پیش از تشکیل جلسات فنی، تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عصرایران – «کارلوس کی روش به هیچ وجه از سرمربیگری تیم ملی برکنار نخواهدشد» این خبری است که نه فقط در راهروهای فدراسیون فوتبال شنیده می شود که کل نزدیکان فوتبال هم به ان اشراف دارند. رییس فدراسیون فوتبال تصمیش را مبنی برنگه داشتن سرمربی پرتغالی تیم ملی گرفته و تقریبا در حال حاضر مسیری برای برکناری مرد پرتغالی وجود ندارد. هرچند که از کمیته فنی ، هیت رییسه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به عنوان اهرم های فشاری نامبرده می شود که بر تصمیم فدراسیون فوتبال تاثیر خواهندگذاشت.

کمیته فنی

تاثیرگذاری این کمیته بر ماندن یا نماندن کارلوس کی روش را خود کفاشیان برای اولین بار مطرح کرد. اوگفت که باید توضیحات فنی کارلوس کی روش در کمیته بررسی و تصمیم گیری شود. اما خود اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم به خوبی واقف اند که شان برکناری هیچ گاه برای آنها وجود نداشته و درآینده هم وجود نخواهد داشت. کمیته فنی کلا در فوتبال ایران قدرت مشاوره ای دارد و اعضای حاضر درآن تلاش می کنند که به خاطر حفظ سمت شان که شده هم دخالتی در تصمیم گیری های کلان نداشته باشند.شاید اگر کفاشیان از کمیته فنی به عنوان نهاد تاثیرگذار صحبت می کند به صورت جلسه این کمیته برای نگه داشتن کی روش نیاز دارد.

هیات رییسه

هیات رییسه فدراسیون فوتبال عملا با اکثر تصمیمات رییس فدراسیون زاویه دارد. همین مشکل کار را به جایی رساند که قبل از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال کار تا نوشتن نامه برکناری دبیرکل به وزیر ورزش هم رسید. حالا کمی التهاب خوابیده . یکی از اعضای موقت هیات رییسه در مجمع کنار رفت و گزینه نزدیک به رییس به هیات رییسه اضافه شد. نتیجه اینکه هیات رییس فدراسیون فوتبال اگر توانایی لازم را داشته باشد ماجرای برکناری دبیرکل را پی گیری خواهد کرد و کار اصلا به سرمربی تیم ملی نخواهد رسید.

وزارت ورزش

وزارت ورزش بیش از اینکه به تغییر سرمربی تیم ملی فکر کند در اندیشه اصلاح مدل مدیریت فدراسیون فوتبال است. مشکلاتی که می شود حتی در قرارداد کارلوس کی روش پیدا کرد و وزارت ورزش به آن انتقاد دارد بیش از همه به مدل اداره فدراسیون مربوط می شود تا انتخاب سرمربی. هرچند که وزیر ورزش هر گاه فرصت کرده در مورد مربیان ایرانی صحبت کرده و حتی با حضور در کانون مربیان جملاتی به زبان آورده که می شود ادعا کرد. وزیر ورزش به شخصه به کارلوس کی روش اعتقادی ندارد . اما از آنجایی که لزوما چنین نظری دخالت در امور غیرتخصصی به حساب می آید و البته وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال اختلافات نظر دیگری هم دارند بعید است زور وزارتخانه به فدراسیون برسد و کی روش تغییر کند.

کی روش چطور می ماند؟

هرچند مخالفان فدراسیون و سرمربی تیم ملی موفق شده اند فشارهایی برای جابه جایی در کادر فنی تیم ملی وارد کنندامامحبوبیت عمومی تیم ملی پس از حذف از جام ملت های آسیا یکی از مهترین دلایلی است که پیش از تشکیل جلسات فنی، تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کرده است. کی روش به خاطر قرارداد و البته ادعای رییس فدراسیون فعلا در ایران می ماند و تاپایان مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه تیم ملی را هدایت خواهدکرد حداقل تازمانی که کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016