پنجشنبه 2 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: به هيچ وجه عراق را دست‌کم نمی‌گيريم، بايد احساسات‌مان را کنترل کنيم

به همراه سخنان سرمربی عراق

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: ما به خاطر هواداران بازی می‌کنيم و خوب می‌دانيم در بازی فردا مقابل عراق برنده صاحب همه چيز است و بازنده هيچ چيزی به دست نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايسنا از استراليا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پيش از بازی تيم‌های فوتبال ايران و عراق در پاسخ به اين که با توجه به فشردگی رقابت‌ها و ديدار حساسی که در مرحله يک‌چهارم نهايی داريد، چه تدبيری برای برتری مقابل عراق خواهيد داشت، اظهار کرد: رسيدن به مرحله يک‌چهارم نهايی جام ملت‌ها برای هر تيمی از جمله ايران يک افتخار است. امروز صبح به بازيکنانم هم گفته‌ام که برنده بازی فردا همه چيز را بدست می‌آورد و بازنده هيچ چيز. نهايتا بايد با تمام تمرکز مقابل عراق بازی کنيم و بازيکنان وظايف‌شان را به خوبی انجام دهند و برای پيروزی بجنگند. آنها بايد احساسات‌شان را کنترل کنند و مطمئنا بازی خوبی خواهند کرد.

وی در واکنش به تاثير حضور هواداران دو تيم برای بازی فردا نيز تصريح کرد: ما از حضور تماشاگران ايرانی در بازی‌های گذشته خرسند هستيم و شک نداريم هواداران علت اصلی بازی‌های فوتبال هستند. بازی‌ها به خاطر هواداران است و اميدوارم هر دو تيم طوری بازی کنند که هواداران از آن لذت ببرند. در سه بازی گذشته جشن زيبايی شکل گرفت و حضور هواداران ايرانی به بازيکنان تيم ملی انگيزه زيادی داد. اميدوارم هواداران دو تيم از مسابقه فردا لذت ببرند. پيروزی‌های ما نيز متاثر از حمايت هواداران ايرانی بوده است و همين موضوع وظيفه ما را سنگين‌تر می‌کند.

سرمربی تيم ايران در پاسخ به اين که چه برنامه‌ای برای رقابت تنگاتنگ با عراق داشته و چه شناختی از اين تيم داريد، گفت: عراق مطمئنا تيم خوبی دارد. آنها بازی‌های خوبی مقابل اردن و ژاپن داشتند. به هيچ وجه عراق را دست‌کم نمی‌گيريم. عراق قبل از جام ملت‌ها ۱۰ بازی تدارکاتی انجام داد و ايران تنها ۲ بازی. ما اين شانس را هم به عراقی‌ها داديم که با تيم ايران يک بازی تدارکاتی داشته باشند. عراق سازماندهی خوبی در خط حمله و دفاع داشته و نگرش فنی خوبی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: از زمانی که من در سال ۲۰۱۱ سرمربی تيم ايران شدم تاکنون ۵۲ مسابقه انجام داديم و عراق ۷۳ مسابقه. اين موضوع نشان‌دهنده آينده‌نگری خوب فدراسيون عراق است. ما برای تيم عراق احترام قائل هستيم و سعی می‌کنيم هرچه در توان داريم را بگذاريم تا برنده شويم. عراق تاکنون تنها يک گل تا اينجای جام ملت‌ها دريافت کرده و آن را هم از ژاپن خورده است. ما بايد در زمين نشان دهيم که تيم خوبی داريم.

کی‌روش در پاسخ به اين که آيا نيمه‌کاره ماندن تمرين ديروز به علت بارندگی، تاثير بر رونده آماده‌سازی تيم پيش از بازی با عراق داشت، اظهار کرد: خير. ما کاملا آماده هستيم. بارش باران طبيعی است و خوشبختانه هيچ مصدوم يا محرومی به علت اخطار گرفتن نداريم.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به سوالی درباره بازی کردن رضا قوچان‌نژاد هم گفت: نمی‌توانم چيزی در اين باره بگويم و قطعا يک ساعت و نيم قبل از بازی آن را اعلام می‌کنم. البته خود بازيکن اولين نفری است که از اين موضوع اطلاع پيدا خواهد کرد. سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد هر دو تشنه اين بازی هستند و کاملا آماده‌اند و هر کدام به ميدان بروند عملکرد خوبی خواهند داشت.

کی‌روش در واکنش به اينکه آيا ساير بازی‌های مرحله يک‌چهارم نهايی را پيگيری می‌کنيد نيز خاطرنشان کرد: به هيچ وجه به اين بازی‌ها فکر نمی‌کنم و حتی آنها را تماشا هم نمی‌کنم. الان همه تمرکز ما روی بازی با عراق است.

***

سرمربی عراق: اميدوارم تيمی که شايسته است پيروز ديدار فردا باشد

کانبرا - ايرنا - سرمربی تيم ملی فوتبال عراق با اشاره به شباهت تيم های ايران و عراق گفت: اميدوارم در ديدار فردا (جمعه) تيمی که شايسته است پيروز ميدان باشد.

به گزارش ايرنا، راضی شنيشل روز پنجشنبه در نشست خبری پيش از ديدار برابر ايران، گفت: ما قبلا هم برابر تيم های ازبکستان، ژاپن و ايران سه تيم اول آسيا در رده بندی فيفا بازی کرده ايم. ايران و عراق دارای شرايط خيلی مشابهی هستند. در سال ۱۹۹۳ در قالب تيم عراق موفق به شکست ۲ بر يک ايران شديم و در مجموع سبک بازی دو تيم شبيه يکديگر است.

وی در خصوص پيروزی ايران در سه ديدار نخست مرحله گروهی برابر تيم های عربی هم اظهار داشت: در اين تورنمنت تيم های ديگری هم به جز ايران بودند که همه ديدارهای مرحله گروهی را با پيروی پشت سر گذاشتند و اين امر سطح مسابقات را بالا برده است. تيم عراق بازيکنان جوانی دارد که در عين جوانی با تجربه هستند.

به گفته وی، البته رابطه خيلی خوبی بين دو کشور ايران و عراق وجود دارد و اميدواريم در ديدار فردا تيمی که شايسته است به پيروزی برسد.

وی در خصوص حضور ۱۰ هزار تماشاگر عراقی در ديدار فردا (جمعه) برابر ايران گفت: حضور تماشاگران از لحاظ روحی و روانی بر روی بازيکنان تاثير مثبت خواهد گذاشت و کميته برگزار کننده بايد برروی چگونگی حضور تماشاگران نظارت داشته باشد؛ به گونه ای که تماشاگران ايرانی و عراقی جدا از يکديگر در سکوها بنشينند.

شنيشل در خصوص بازی قدرتی دو تيم ايران و عراق اظهار داشت: بازی قدرتی مساله ای است که بين دو تيم ايران و عراق وجود دارد، اما فقط قدرت نمی تواند ملاک موفقيت يک تيم باشد؛ بلکه هر تيمی از لحاظ فنی نيز بايد به شرايط خوبی رسيده باشد و ما اميدواريم که فردا شاهد بازی خوبی از هر دو تيم باشيم.

وی همچنين در خصوص تاثير شرايط کشور عراق بر تيم ملی اين کشور هم گفت: برنامه تيم ملی فوتبال عراق را با توجه به شرايط موجود انجام می دهيم و با توجه به اين شرايط همه برنامه را انجام داده ايم و حتی شرايط آماده سازی ايران هم خاص نبوده است؛ چرا که بسيازی از بازيکنان تيم ملی ايران در خارج از اين کشور بازی می کنند و آنها هم نتوانستند به موقع همه بازيکنان را برای آماده سازی کنار خود داشته باشند.

سرمربی تيم ملی فوتبال عراق ادامه داد: شرايط کشورمان جزيی از زندگی ما است اما در عين حال بيشتر بازيکنان ما در عراق بازی می کنند و فرصت بيشتری برای بازی کردن در کنار يکديگر دارند، اين امر موجب افزايش انگيزه بازيکنان شده است.

اسماعيل يکی از بازيکنان تيم ملی عراق در اين نشست خبری گفت: از سال ۲۰۱۱ کنار يکديگر بازی می کنيم و همديگر را می شناسيم و بعد از اضافه شدن سرمربی جديد هم به يکديگر بيشتر نزديک شده ايم.

ديدار دو تيم ملی ايران و عراق از مرحله يک چهارم نهايی جام ملتهای آسيا فردا (جمعه) ساعت ۱۰ به وقت ايران در ورزشگاه کانبرا برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016