یکشنبه 3 اسفند 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نصرالله جهانگرد:وبلاگ نويسي يك اپيدمي شده است

با توجه به حجم كم محتوا به زبان فارسي در فضاي جهاني مجازي، توليد محتوا يك امر مهم در اين مناظره‌ي جهاني براي بقا محسوب مي‌شود.
به گزارش خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران، ”مهندس نصر الله جهانگرد” دبير شوراي عالي اطلاع رساني با حضور در مراسم پاياني دومين مسابقه‌ي برترين وبلاگ‌هاي فارسي در ابتداي سخنان خود، اظهار داشت: وبلاگ به عنوان مهمترين ابزار براي مطرح كردن تمامي دغدغه‌ها و خاطرخواهي‌ها محسوب مي‌شود، لذا با توجه به اين كه داشته‌ي يك انسان محسوب مي‌شود، مورد احترام است.
وي، با اشاره به محتواي وبلاگ‌ها، ياد آور شد: براي ورود به عصر جديد، مولفه‌هايي لازم است كه در ايران ناخود آگاه با توجه به شرايط به وجود آمده است و وبلاگ نويسي يك اپيدمي شده است.
وي، افزود: در اين فضاي مجازي جهاني، هر ملتي با هر فرهنگ و زباني، با توجه به فرهنگ خود به توليد محتوا مي‌پردازد، كه در پي آن كمي محتوا در فضاي مجازي به زبان فارسي وجود دارد، لذا تمامي كساني كه در اين عرصه به نوعي تلاش مي‌كنند، هم جبهه و هم فكر هستند.
مهندس جهانگرد، ياد آور شد: در يك زمان ما مي‌نويسيم تا تنها دغدغه‌ها نوشته شود و زماني مي‌نويسم تا مطلبي اشاعه پيدا كند، بنابراين از اين قلمرو موضوع ها پيدا مي‌شوند و رده بندي‌ها شكل مي‌گيرند. همه‌ي كساني كه به اين قلمرو علاقمند هستند داراي وجه اشتراك هستند، لذا با تك تك افرادي كه در يك قلمرو تلاش مي‌كنند، اشتراك نظر داريم.
وي، تصريح كرد: مطلب بسيار مهم در اين زمينه اين است كه ما در اين فضا زمان و وقت صرف مي‌كنيم، اما اين كه چقدر محتواي ايجاد شده براي هم وطن ما قابل درك و مفيد است، جاي سوال است و اين كه چقدر اين محتوا هويت تاريخي ما را تقويت مي‌كند، مورد توجه است.
وي افزود: هر ميزان كه بتوانيم گروه‌هاي فكري را بيشتر كنيم، در اين هويت بخشي جمعي داراي پيوند مي‌شويم، مصر اطلاعات ، ابزارهاي در اختيار مي‌گذارد كه ما در اثر بخشي داراي توان بيشتري مي شويم.
مهندس جهانگرد، در پايان گفت: هر ميزان اين مشاركت بيشتر باشد، تعلق به اين سرزمين و تاريخ بيشتر مي‌شود در اين راستا تشكيل جمعي مانند گردهمايي وبلاگ‌نويسان را گام خوبي جهت پيوند ملي و فكري مي‌دانم و اميدوارم موثر واقع شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016