دوشنبه 11 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جادوی صفحه لمسي به رايانه‌های شخصي نفوذ مي‌كند، ايسنا

رايانه‌هاي صفحه لمسي با كاهش قيمت LCD، پيشرفت‌هاي صورت گرفته در فن‌آوري و تقاضا در بازارهاي داراي رشد بالا سازندگان رايانه را واداشته‌اند نگاه نزديك‌تري به اين بخش داشته باشند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاقه به دستگاه‌هاي صفحه لمسي به دنبال موفقيت گسترده آيفون صفحه لمسي صورت مي‌گيرد كه موجب شد تلفن‌هايي با اين ويژگي از سوي رهبران صنعت تلفن همراه از جمله نوكيا، HTC تايوان و RIM عرضه شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين موقعيت ممكن است توسط مايكروسافت كه اعلام كرده پشتيباني از فن‌آوري صفحه لمسي را در ويندوز 7، جانشين بعدي ويستا، مي‌گنجاند رونق بيش‌تري پيدا كند.

به گفته تحليلگر Display Search، رايانه‌هاي صفحه لمسي كه از نوع ويژه‌اي نمايشگر كريستال مايع استفاده مي‌كنند در صورتي كه طراحان كاربردهايي بيابند كه از انعطاف‌پذيري بيشتر آن‌ها نسبت به كي‌بوردها بهره ‌ببرند ممكن است به فروش بالايي دست يابند.

بيش‌تر از يك دهه از حضور رايانه‌هاي صفحه لمسي مي‌گذرد اما قيمت بالا و قابليت محدودشان آن‌ها را از متداول شدن دور نگه داشته و به دستگاه‌هاي ويژه‌اي كه اغلب در رستوران‌ها و سوپرماركت‌ها ديده مي‌شوند محدود نگه داشته است.

طبق گزارش موسسه IDC، نوت‌بوك‌هاي صفحه لمسي در حال حاضر كمتر از يك درصد از كل نوت‌بوك‌هاي به فروش رفته در آسيا را تشكيل مي‌دهند.

اما پيشرفت‌هاي اخير در فن‌آوري از جمله بهبود كيفيت تصوير و حساسيت بهتر براي لمس به همراه كاهش قيمت LCD مقبوليت صفحه لمسي‌ها را افزايش مي‌دهد.

البته بيشتر تحليلگران اظهار مي‌كنند هنوز زود است بگوييم صفحه‌هاي لمسي براي رايانه‌ها همانطور كه براي تلفن‌ها بوده‌اند طرفدار پيدا مي كنند.

اما شركت تايواني ايسوزتك كه برروي اين فن‌آوري بسيار حساب مي‌كند اعلام كرده بر اين باور است كه مدل‌هاي رايانه‌هاي روميزي محبوب كه تركيبي از رايانه‌هاي سنتي و مونيتور در يك قطعه واحد است كانديد ايده‌آلي براي صفحه‌هاي لمسي هستند.

گفته مي‌شود چنين مدل‌هايي كه در صنعت به يكپارچه معروف هستند ممكن است 40 درصد از بازار جهاني رايانه‌هاي روميزي به حساب آيند.

علاوه بر سازندگان بزرگ رايانه مانند هيولت پاكارد سازندگان ديگري با نام‌هاي كوچك‌تر مانند Higgstec ،Transtouch Technology و Wintek كه همگي در تايوان مستقرند وارد اين بازار شده و در حال طراحي اين فن‌آوري هستند.

به گفته‌ ناظران صنعت، كاهش سريع قيمت نمايشگرهاي لمسي با توجه به ورود محصولات بيشتر به اين بازار بايد اين گرايش را تسريع كند.





















Copyright: gooya.com 2016