چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درمان همه طاسي‌ها به کاشت مو نياز ندارد، ايسنا

رئيس مركز تحقيقات پوست و سالك اصفهان عنوان كرد: کاشت مو توسط افراد غيرمتخصص باعث به وجود آمدن مشکلاتي مانند از بين رفتن پوست سر و يا آسيب به موهاي ديگر مي‌شود.

دکتر محمد علي نيلفروش زاده، متخصص پوست و مو در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران اظهار کرد: در عمل کاشت مو از دو شيوه FUT, FIT استفاده مي‌شود. در روش FIT بافت پيوند شده مستقيماً از پشت سر خود فرد برداشته و به جلوي سرپيوند زده مي‌شود اما در روش FUT نواري که از فرد برداشته مي‌شود به قسمت‌هاي مختلف و کوچک تقسيم و سپس در سر فرد کاشته مي‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه تأکيد کرد: در هر دو روش بافت پيوندي از خود فرد گرفته مي‌شود. بافت پيوندي در هر دو روش بافت زنده است و مانند ساير موهاي فرد رشد مي‌کند ولي با اين حال هر کدام از اين روش ها موارد استفاده خاص خود را دارند.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: از آنجا که کشور ما از جمله کشورهايي است که شيوع طاسي ارثي در آن بالاست، بيشتر مراجعان ما جوانان 25 تا 35 ساله هستند که به دليل طاسي ارثي به يک باره دچار ريزش مو مي‌شوند.

دکتر نيلفروش زاده افزود: حدود 60 تا 70 درصد مراجعان مردان هستند. اين افراد به دنبال ريزش مو اعتماد به نفس خود را از دست داده و دچار مشکل روحي مي‌شوند که با عمل پيوند مو کيفيت زندگي آنها افزايش مي‌يابد و روحيه‌شان ارتقا پيدا مي کند.

اين متخصص پوست و مو تصريح کرد: خوشبختانه در ايران در ارتباط با کاشت موي سر پيشرفت چشمگيري داشته‌ايم و مي‌توان گفت در رديف بهترين کشورهاي دنيا قرار داريم به طوري كه اعمال جراحي در ايران با کيفيت بسيار بالايي انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: البته اين دليلي بر تأييد برخي تبليغات شبکه‌هاي ماهواره اي نيست، زيرا بسياري از اين تبليغات فريبي بيش نيست و در بسياري از موارد برخي از افراد غيرمتخصص و غيرپزشک با آگهي‌هاي واهي سعي در فريب مردم دارند.

رئيس مرکز تحقيقات پوست اصفهان پيرامون عوارض کاشت مو گفت: در بيشتر موارد اين عوارض در افرادي ديده مي شود که به يک پزشک غيرمتخصص مراجعه کرده و يا اينکه آنها شرايط و ويژگي لازم براي کاشت مو را نداشته‌اند به عنوان مثال در انواع خاصي از طاسي صرفاً به درمان دارويي احتياج است و به هيچ عنوان نيازي به کاشت مو نيست.

وي با اشاره به اين كه در برخي مواردي ممکن است کاشت مو ظاهر طبيعي نداشته باشد، افزود: به عنوان مثال مو حالت عروسکي پيدا مي‌کند و يا در اثر کاشت غيرعلمي مشکلاتي همچون از بين رفتن پوست سر و يا آسيب به موهاي ديگر ايجاد مي‌شود.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در پايان هشدار داد: کاشت مو صرفاً بايد توسط متخصصان پوست و مو و يا جراحان پلاستيک داراي مجوز صورت گيرد و ساير تخصص‌ها نبايد به اين عمل بپردازند.





















Copyright: gooya.com 2016