سه شنبه 19 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار کاربران اينترنت ايران اعلام شد، ايسنا

عضو کميته تهيه سند راهبردی IT:
کاربران اينترنت تا پايان شهريورماه جاری ۲۱ ميليون نفر و ضريب نفوذ ۳۰ درصد است


به گفته عضو کميته راهبردی تهيه سند راهبردی فن‌آروی اطلاعات کشور طبق آخرين آمار تا پايان شهريورماه سال جاری متوسط استفاده از اينترنت ۱۲ هزارو ۷۳۴ مگابيت بر ثانيه پهنای باند مصرفی اينترنت در کشور است که نسبت به چهار سال پيش حدود ۳ برابر شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسين طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ آمار متوسط استفاده از اينترنت و تعداد کاربران در ايران با بيان اين که تعداد کاربران اينترنت نيز تا پايان شهريورماه سال جاری ۲۱ ميليون نفر بود تصريح کرد: با فرض اين که در هر لحظه ۱۰۰ هزار نفر با اينترنت به صورت همزمان کار کنند در اين صورت متوسط پهنای باندی برای هر نفر ۱۳۰ کيلوبايت بر ثانيه است که اين ميزان برای کارهای تحقيقاتی که عمدتا از متن (text) استفاده می‌کنند تا حدی کافی است ولی برای تصوير و فيلم و اموری نظير کنفرانس ويديويی کافی نيست.

عضو شورای عالی انفورماتيک کشور در ادامه با بيان اين که ضريب نفوذ اينترنت در کشورمان حدود ۳۰ درصد است اظهار کرد: اين ضريب اگر چه در مقايسه با کشورهای توسعه يافته جايگاه خوبی نيست اما در مقايسه با کشورهای در حال توسعه، ايران از جايگاه بسيار خوبی برخوردار است.

وی درباره‌ قيمت اينترنت با بيان اين که اين فاکتور تابع چند عامل است گفت: قيمت اينترنت تابع قيمت هزينه تمام شده زيرساخت، قيمت تجهيزات دسترسی، قيمت پهنای باند، کانال‌های دسترسی و قيمت هزينه تمام شده ارائه‌دهندگان سرويس انيترنت است.

او گفت: با توجه به نقش اينترنت در توسعه و رشد سريع کشور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فن‌آوری لازم است دولت فارغ از قيمت تمام شده، يارانه قابل ملاحظه‌ای برای استفاده از اينترنت پاک يعنی اينترنت امن تخصيص دهد.





















Copyright: gooya.com 2016