جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهرست جست‌وجوی گوگل با مجلات قديمی به‌روز شد، ايسنا

موتور جست‌وجوی گوگل در راستای تلاش برای قابل دسترس کردن محتوای بيش‌تری از نشريه‌های کاغذی منتشر شده، نسخه‌های ديجيتالی بيش از يک ميليون مقاله از مجلاتی که چند دهه از تاريخ انتشارشان می‌گذرد را به فهرست درآورد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان (ايسنا)، در حال حاضر مقالات مجلات قديمی در سرويس جست‌وجوی گوگل برای يافتن نسخه‌های ديجيتالی کتاب‌ها می‌تواند يافته شود اما اين شرکت اينترنتی قصد دارد مقالات مجلات را در نتايج جست‌وجوی کلی‌اش قرار دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کاربرانی که مايلند محدوده تقاضای جست‌وجو برای مجلات را محدود کنند می‌توانند از طريق امکان «پيشرفته» جست‌وجوی کتاب اين گزينه را انتخاب کنند.

ده‌ها ناشر مجله موافقت کرده‌اند به گوگل اجازه دهند آرشيو آن‌ها را به فهرست درآورد و در مقابل گوگل کاربران را به وب سايت‌های ناشران مجله هدايت کرده و در بخشی از درآمدشان که از راه نمايش تبليغات در کنار مقالات قديمی به دست می آيد سهيم خواهد شد.

فهرست مجلات قديمی که در حال حاضر در گوگل قابل دسترس هستند شامل نسخه‌های قديمی مجلات نيويورک مگزين، Popular Mechanics و Popular Science است.

گوگل همچنين در کنار کتاب‌ها و مقالات مجلات يک دروازه ديجيتالی به سوی آرشيو روزنامه‌های متعدد و ميليون‌ها عکس از مجله Life فراهم می‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016