جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيل‌ها در حيات وحش بيشتر از باغ وحش عمر می‌کنند، فارس

خبرگزاری فارس: تحقيقات انجام شده حاکی از آن است که فيل‌هايی که در باغ وحش زندگی می‌کنند عمرشان کمتر از فيل‌هايی است که در حيات وحش آزادانه زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مطالعات جديدی که توسط محققان صورت گرفته ميزان عمر فيل‌های باغ وحش‌های اروپا با عمر فيل‌هايی که در پارک ملی کنيا زندگی می‌کنند، مقايسه شده است و اين تحقيقيات نشان می‌دهد فيل‌هايی که در پارک‌های ملی و يا در جنگل‌های طبيعی و حيات وحش زندگی می‌کنند، بيش از دو برابر فيل‌هايی که در باغ وحش زندگی می‌کنند عمر ميکنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فعالان حفاظت از حيوانات در سال‌های اخير اعلام کرده بودند که به علت کمبود فضا بهتر است فيل ها در باغ وحش نگهداری شوند و اين امر به زندگی گروهی حيوانات کوچک نيز کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرش، اين بحث بيشتر در مورد لس آنجلس و دالاس مطرح بوده است.
محققان دريافتند که ميانگين عمر فيل‌های آفريقايی که در باغ وحش‌های اروپا هستند حدود ۱۷ سال است اما اين در حالی است که فيل‌هايی که در پارک ملی کنيا به طور طبيعی زندگی می کنند، به طور ميانگين ۵۶ سال عمر می کنند، اما اگر بخواهيم خطرات احتمالی که فيل‌های آفريقايی را تهديد می‌کنند مثل شکار شدن آن ها توسط بوميان آفريقا را هم حساب کنيم، بايد گفت که ميانگين عمر اين فيل‌ها حدود ۳۶ سال است که باز هم ميزان عمر آنها بيشتر از فيل های باغ وحش‌هاست.
اين تحقيقات نشان می‌دهد که ميانگين عمر فيل‌های آسيايی که باغ وحش اروپا هستند در حدود ۱۹ سال است و اين در حالی است که اين فيل‌ها در حيات وحش به طور ميانگين حدود ۴۲ سال عمر می کنند.
بر اساس اين گزارش هم اکنون در حدود يک هزار و ۲۰۰ فيل در باغ وحش ها زندگ می کنند که نيمی از آن ها در باغ وحش های اروپا هستند.





















Copyright: gooya.com 2016