یکشنبه 8 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهيابي 3 تيم ايراني به مسابقات جهاني برنامه‌نويسي، همشهری

مسوول‌ سايت تهران‌ مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM از راهيابي سه تيم ايراني به رقابت‌هاي نهايي مسابقات برنامه‌نويسي دانشجويي 2009 در سوئد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد قدسي، عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف و مسوول‌ برگزاري‌ مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM با اعلام اين مطلب گفت: تيمي از دانشگاه صنعتي شريف، تيمي از دانشگاه صنعتي اميركبير و احتمالا يك تيم از دانشگاه علم و صنعت ايران به ترتيب با كسب رتبه‌هاي اول، ششم و هفتم به همراه تنها تيم خارجي شركت‌كننده در مسابقات كه موفق به كسب رتبه سوم شده به مسابقات جهاني كه اوايل سال آينده در سوئد برگزار مي‌شود، راه يافتند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي تصريح كرد: در اين مسابقات تيمي از دانشگاه صنعتي شريف با حل 9 مساله از 10 مساله داده شده حائز اول شد، تيمي ديگر از دانشگاه صنعتي شريف با حل هشت مساله رتبه دوم را كسب كرد و تيم دانشگاه ساتيامو ژاپن با حل 7 مساله سوم شد. يك تيم ديگر از دانشگاه صنعتي شريف هم با حل 6 مساله مقام چهارم و يك تيم ديگر از دانشگاه شريف رتبه پنجم را كسب كردند و تيم‌هايي از دانشگاه‌هاي صنعتي اميركبير و علم و صنعت ايران نيز به ترتيب حائز رتبه‌هاي ششم و هفتم شدند كه با توجه به مقررات مسابقات كه براساس آن از هر دانشگاه تنها يك تيم به مرحله جهاني راه مي‌يابد، احتمالا سه تيم از دانشگاه‌هاي صنعتي شريف، اميركبير و علم و صنعت به همراه تيم ژاپني به مرحله نهايي مسابقات راه مي‌يابند.

قدسي درباره نحوه برگزاري مسابقات امسال گفت: در اين دوره از مسابقات كه روز جمعه - ششم دي ماه - با حضور 108 تيم سه نفره از 53 دانشگاه سراسر كشور و يك تيم از كشور ژاپن برگزار شد، شركت‌كنندگان طي پنج ساعت در حل 10 مساله رقابت كردند.

وي خاطرنشان كرد: دانشجويان، مسايل را پس از حل به صورت يك برنامه رايانه‌يي بر روي شبكه اختصاصي به داوران ارائه كرده و داوران پس از ارزيابي در صورت درستي برنامه امتياز مربوطه را به آنان داده و در صورت نادرست بودن شانس تصحيح و بازسازي برنامه با جريمه به تيم مربوطه داده مي‌شد، سپس تيم‌ها بر اساس تعداد مسايل حل شده و جرايم مربوطه به ترتيب فضلي رتبه بندي شدند.

قدسي، هدف از برگزاري اين مسابقات را ترغيب دانشجويان به فعاليت‌هاي خلاقانه و تشويق آنان جهت دستيابي به مهارت‌هاي پيشرفته در زمينه‌ برنامه‌نويسي رايانه عنوان و اظهار كرد: مسابقه برنامه نويسي دانشجويي توسط انجمن بين‌المللي ماشين‌هاي محاسباتي (ACM) كه معتبرترين انجمن علوم كامپيوتر در سطح جهان است، همه ساله به صورت دو مرحله‌يي برگزار مي‌شود.

در مرحله مقدماتي كه در مناطق مختلف جهان برگزار مي‌شود، چند هزار تيم از دانشگاههاي مختلف به رقابت مي‌پردازند و از هر منطقه چند تيم برتر به مرحله نهايي راه پيدا مي‌كنند.





















Copyright: gooya.com 2016