یکشنبه 17 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كشف فاكتوري جديد براي تقويت كارآيي واكسن ضد سرطان، ايسنا

محققان به تازگي دريافته‌اند: يك داروي معمول ضد ديابت مي‌تواند قدرت و كارايي واكسن‌هاي ضد سرطان را افزايش دهد و تاثير اين واكسنها را در پيشگيري از سرطان تشديد كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين دارو «متفورمين» نام دارد و براي مقابله با بيماري ديابت نوع دوم مورد استفاده قرار مي‌گيرد. دانشمندان با مطالعه تاثير متفورمين روي موشهاي آزمايشگاهي دريافته‌اند كه اين دارو به سلولهاي T شكل در سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند موثرتر عمل كنند. سلولهاي T شكل محافظان كليدي و اصلي بدن در برابر بيماري‌ها هستند كه مي‌توانند عفونتها و يا واكسيناسيون‌هاي قبلي را به خاطر بياورند و در نتيجه خود را براي مبارزه با بيماري آماده و تجهيز كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گروهي از دانشمندان در آمريكا با انتشار مقاله‌اي در مجله نيچر اعلام كردند: داروي متفورمين ظاهرا اين فرايند مهم يادآوري را در سلولهاي T شكل بهبود مي‌بخشد. در اين تحقيق گروهي از متخصصان دانشگاه مك گيل و پنسيلوانيا از يك واكسن آزمايشي سرطان استفاده كردند و دريافته‌اند كه وقتي واكسن به موشها تزريق مي‌شود و پس از آن هم داروي ضد ديابت وارد بدن آنها مي‌شود تاثير واكسن افزايش مي‌يابد.

به گفته محققان؛ در چندين سال اخير مطالعات مختلفي انجام شده كه نشان مي‌دهد افراد مبتلا به ديابت بيشتر مستعد ابتلا به انواع خاصي از سرطانها هستند. با اين حال پژوهشگران مي‌گويند: ماهيت دقيق اين ارتباط هنوز مشخص نيست اما مي‌توان با تهيه واكسن مناسب از بروز اين قبيل سرطانها در بيماران ديابتي جلوگيري كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016