یکشنبه 7 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

60 درصد کاربران تفاوت بین نت‌بوک و نوت‌بوک را نمی‌دانند، همكاران سيستم

نتايج حاصل از يک بررسي جديد نشان داد، بخش اعظم کاربران هنوز تفاوت ميان نوت‌بوک(Notebook) و نت‌بوک(Netbook) را نمي‌دانند.

بر اساس اين بررسي که در مرکز تحقيقاتي NPD Group انجام شده است، تنها 58 درصد کاربراني که نت‌بوک را به‌جاي نوت‌بوک خريداري مي‌کنند، اعلام کرده‌اند که از خريد خود راضي هستند. در مقابل، 70 درصد کاربراني که نت‌بوک را به عنوان اولين رايانه قابل‌حمل خود خريداري مي‌کنند، از اين محصول احساس رضايت کرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شرکت NPD در اين بررسي به ميزان نارضايتي کاربراني که نت‌بوک و قابليت‌هايش آن‌ها را با اشتباه مواجه کرده نيز اشاره کرده است. طبق آمارها، 60 درصد کاربراني که نت‌بوک را به‌جاي نوت‌بوک خريداري مي‌کنند بر اين باورند که هر دو دستگاه يک قابليت را دارد.

به طور کلي نت‌بوک‌ها کوچک‌تر، ارزان‌تر و ضعيف‌تر از نوت‌بوک‌هايي هستند که از چند سال قبل در بازار موجود بود.

براي افرادي که در اين تحقيق شرکت کردند، کارايي و قابل‌حمل بودن، دو عامل اصلي در تصميم‌گيري براي خريد نت‌بوک‌ يا نوت‌بوک محسوب مي‌شود. حدود 65 درصد جوانان 18 تا 24 سالي که در اين تحقيق شرکت کردند، با تصور "کارايي بهتر" يک نت‌بوک را خريداري کرده‌اند. اما در اين ميان، 27 اظهار داشته‌اند که نت‌بوک آن‌ها بهتر از حد انتظاراتشان بوده است.

شرکت NPD همچنين از کاربران پرسيده است که کدام يک از عوامل "قيمت" و "قابل‌حمل بودن" براي خريد يک نت‌بوک تاثيرگذار است. حدود 60 درصد افراد در پاسخ به اين سوال، قابل‌حمل بودن اين محصولات را برگزيده‌اند و 40 درصد به قيمت ارزان‌تر آن‌ها نسبت به نوت‌بوک‌ها اشاره کرده‌اند. در اين ميان، 60 درصد کاربران اظهار داشته‌اند که پس از خريد يک نت‌بوک، هرگز آن را از منزل بيرون نياورده‌اند و بر اين اساس، قابليت حمل و نقل آسان اين دستگاه براي آن‌ها چندان مفيد نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016