یکشنبه 7 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

35 درصد دانش‌آموزان با تلفن‌همراه تقلب می‌کنند، همكاران سيستم

نتايج يک بررسي جديد نشان داد، 35 درصد کودکاني که در دوره متوسطه و دبيرستان تحصيل مي‌کنند و صاحب تلفن‌همراه هستند، از اين ابزار براي تقلب در امتحانات مدرسه استفاده مي‌کنند. در اين ميان، حدود يک‌چهارم اين کودکان معتقدند که انجام اين اقدامات تقلب محسوب نمي‌شود.

به طور کلي بايد توجه داشت، استفاده از فناوري‌هاي جديد و روش‌هاي سنتي براي انجام تقلب، در کل به عنوان تخلف آموزشي محسوب مي شود و بر اين اساس، به‌کارگيري تلفن‌هاي همراه درجريان امتحانات آموزشي نيز روشي براي تقلب خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طبق اين بررسي که توسط شرکت Benenson Strategy Group انجام شده است، 41 درصد دانش‌آموزان بين 7 تا 12 سال اعلام کرده‌اند که يادداشت‌برداري در تلفن‌هاي همراه و استفاده از آن در جريان امتحانات نوعي تقلب و قانون‌شکني آموزشي است. در مقابل، 23 درصد اين دانش‌آموزان اظهار داشته‌اند که انجام اين کار اصلا تقلب نخواهد بود و مشکلي را ايجاد نخواهد کرد.

از بين اين دانش‌آموزان، 45 درصد اظهار داشته‌اند که ارسال پيامک به دوستان در جريان برگزاري امتحان براي دريافت پاسخ صحيح نيز نوعي تقلب است. اما 20 درصد دانش‌آموزان اين روش را هم تقلب نمي‌دانند.

حدود 36 درصد دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند که بارگذاري اطلاعات مورد نياز از اينترنت حين امتحان تقلب چندان بزرگي محسوب نمي‌شود و در مقابل، يک‌پنجم آن‌ها نيز گفته‌اند که اين عمل اصلا تقلب نيست. حدود نيمي از اين کودکان از اينترنت موبايلي براي انجام تقلب در امتحانات استفاده مي‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016