سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساخت موش صحرایی روباتیک که با سبیل خود اجسام را شناسایی می کند، مهر

گروهی از دانشمندان انگلیسی یک موش صحرایی روباتیک ابداعی را توسعه داده اند که می تواند از طریق سبیل خود اجسام پیرامون را شناسایی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان "روباتیکس لب بریستول" و دانشگاه شفیلد موش صحرایی روباتیکی به نام SCRATCHbot را توسعه دادند که با الهام از عملکرد موش صحرایی واقعی و برخورداری از یک هوش مصنوعی پیشرفته می تواند اشیای اطراف خود را کشف کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این محققان در ساخت این روبات، فناوریهای لمسی مصنوعی نوآورانه ای را طراحی کردند که می تواند به درک اینکه مغز چگونه حرکات سیستمهای حسی را کنترل می کند مفید باشد.

این فناوری جدید موجب می شود که این حیوان روباتیک سبیل های خود را در تمام مسیرها حرکت دهد و با استفاده از ریتم دقیق حرکات، جنس، بافت و موقعیت جسم را تصویرسازی کند و تصمیمات سریعی را درباره آن اتخاذ کرده و سپس از این اطلاعات برای ساخت نقشه های محیط پیرامون خود استفاده کند.

تاکنون تمام روباتهایی که برای شناسایی اجسام ساخته می شدند برپایه قدرت بینایی استوار شده بودند اما اکنون این فناوری جدید می تواند روباتهایی را توسعه دهد که با استفاده از قدرت لمس اشیاء و یک هوش مصنوعی پیشرفته اجسام را شناسایی می کنند.

براساس گزارش گاردین، این فناوری روبات را قادر می سازد که در فضاهای تاریک و یا پوشیده از مه که قدرت بینایی در آنها عمل نمی کند نیز به فعالیت خود ادامه دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016