یکشنبه 18 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاهش قيمت هاي كتب الكترونيك و محصولات Reader شركت سوني، همكاران سيستم

صنعت نشر به واسطه قيمت گذاري روي كتب الترونيك دچار بحران شده است. شركت سوني اعلام كرد قصد دارد قيمت كتب پرفروش را در فروشگاه مجازي خود از 11.99 دلار به 9.99 دلار كاهش دهد. ناشران كتاب معتقدند اين حركت شركت سوني كه در تقليد از آمازون صورت گرفته است، فروش نسخ چاپي را دچار صدمات جبران ناپذيري مي کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت سوني همچنين قصد دارد دو دستگاه كتاب خوان جديد موسوم به Reader Pocket Edition و Reader Touch Edition را به بازار عرضه كند. قيمت اين دو دستگاه 199 و 299 دلار تعيين شده است. اين دستگاه ها جايگزين دستگاه هاي گران قيمت تر سوني كه قبلاً 269 و 399 دلار قيمت گذاري شده بودند، مي شود.

اگرچه دستگاه هاي سوني از طريق شبكه هاي خرده فروش توزيع مي شود، اما فروش اين شركت در اين حوزه به مراتب كمتر از دستگاه Kindle آمازون بوده است. با وجوداين، به نظر نمي رسد اين فاصله به سرعت پر شود، چون دستگاه سوني برخلاف دستگاه آمازون قابليت اتصال به شبكه بي سيم را ندارد و بايد با سيم به كامپيوتر متصل شود.همچنين اين دستگاه ها قابليت خواندن مجلات يا روزنامه هاي الكترونيك را ندارد و سوني هم هنوز نرم افزار خاص iPhone و ديگر دستگاه ها را توليد نكرده است.

در صنعت نشر الكترونيك ناشران سهمي ازهر فروش نسخ الكترونيكي كتاب ها به دست مي آورند، اما بيم آن مي رود كه با افزايش فروش كتب الكترونيك خرده فروشي هاي سوني و آمازون در صدد بر آيند تا از ناشران تخفيفات عمده بگيرند كه اين امر از حاشيه سود ايشان خواهد كاست. در واكنش به كاهش قيمت كتب الكترونيك به 9.99 دلار ناشران سنتي در نظر دارند عرضه ويرايش الكترونيك كتب پر فروش خود را به تاخير بياندازند تا فرصتي جهت فروش نسخ چاپي پيدا كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016