پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نام موتور جست‌وجوي ملي "فجر" نيست! ایسنا

موتور جست‌وجوي ملي داراي شاخصه‌هاي امنيت، بررسي، تعامل بالا با كاربران و پالايش است و بايد تطابق كامل با كدهاي فارسي داشته باشد.

علي‌اصغر انصاري - معاون سازمان فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه توانمندي راه‌اندازي موتور جست‌وجو در بسياري از شركت‌هاي داخلي موجود است، اظهار كرد: ما بايد بتوانيم جايگزين‌هاي خوب و قدرتمندي براي نيازهاي داخلي كشورمان داشته باشيم تا بتوانند برروي اسناد و documentهاي فارسي كار جست‌وجو و پويش را انجام دهند.

وي ادامه داد: با راه‌اندازي چنين موتور جست‌وجويي كه از آن به عنوان ملي ياد مي‌شود، ارائه خدمات به كاربران به خوبي انجام خواهد شد، هرچند كه بايد دانست كار موتورهاي جست‌وجو بايد به صورت اپراتوري انجام شود و در اين راستا فراخواني را هفته آينده براي شناسايي شركت‌هاي توانمند در اين راستا برگزار خواهيم كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او درباره خصلت‌هاي موتور جست‌وجوي ملي گفت: موتور جست‌وجويي كه در دستور كار قرار گرفته است، داراي شاخصه‌هاي امنيت، بررسي، تعامل بالا با كاربران و پالايش است و بايد تطابق كامل با كدهاي فارسي داشته باشد.

معاون سازمان فن‌آوري اطلاعات درباره اختصاص نام "فجر" براي اين موتور خاطر نشان كرد: هنوزهيچ اسمي براي آن در نظر گرفته نشده است، ضمن اين‌كه نبايد فراموش كرد كه مي‌تواند هر نوع اسمي داشته باشد اما اين به اشتباه در برخي رسانه‌ها فجر برداشت شده است؛ منظور ما از فجر، فراهم‌كنندگان جويشگر رايانه‌يي بوده است تا ساده‌تر در ذهن جاي بگيرد نه اين‌كه نام موتور جست‌وجوي ملي فجر است.

انصاري در پايان درباره سرمايه‌گذاري‌هاي لازم براي راه‌اندازي چنين موتور جست‌وجويي ابراز كرد: سرمايه‌گذاري‌ در ارتباط با مدل‌هاي كسب‌وكاري است كه اپراتورها براي طراحي چنين موتوري انجام مي‌دهند و بايد دانست اين موتور جست‌وجو علاوه بر گستردگي‌اش و دامنه‌ فراگير آن در جست‌وجوها، عمده تمركزش برروي سرويس‌هاي داخلي است و تنها در صورت نياز بر بستر درگاه بين‌الملل قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016