دوشنبه 13 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولین موتور هوشمند مالی جهان ارائه شد، مهر

محققان دانشگاه مادرید ساخت اولین موتور جستجوی هوشمند مالی جهان را که جستجوی اطلاعات اقتصادی و سهام شرکتها را بر اساس فناوری معنایی بر عهده دارد به اتمام رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر خلاف موتورهای جستجوی موجود، موتور SONAR که نام خالق خود را به دوش دارد می تواند به کاربران امکان جستجوهای ساختاری را که تنها بر اساس چند کلمه کلیدی نخواهد بود بدهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته سازندگان این موتور، SONAR از دو مزیت بزرگ برخوردار است که یکی از آنها تاثیرگذاری زیاد بر قلمرو اقتصادی و مالی و دومی توانایی آن در ارتباط ایجاد کردن میان اخبار، بهای سهام و قیمتها با استفاده از استدلال منطقی است.

این سیستم اطلاعات خود را از منابع اطلاعات عمومی، اینترنت و منابع اطلاعات خصوصی و اینترانت جمع آوری کرده و به هوش خود اجازه دسترسی و بررسی این اطلاعات را می دهد و در نهایت با کمک گرفتن از موتور استنتاجی که توانایی استدلال بر روی اطلاعات به ثبت رسیده را دارد، امکان جستجویی بسیار ساده را برای کاربر به وجود می آورد. به این شکل نتایج استدلالهای موتور با درخواستهای جستجو انطباق پیدا کرده و بهترین نتیجه در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

موتور هوشمند SONAR به منظور استفاده سرمایه گذاران خصوصی و بررسی مسائل مهم اقتصادی و مالی طراحی شده است و به اعتقاد خالقان آن، SONAR می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند مورد استفاده تحلیل گران، سهامداران و دلالان سهام مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این پروژه با هدف پاسخگویی به نیازهای بخش اقتصادی که نیازمند تحلیل بخش وسیعی از اطلاعات به منظور تصمیم گیری درست است، شکل گرفته و تکمیل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016