چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ازلحاظ شاخص‌هاي فن‌آوري دانشگاه‌هاي تهران وصنعتي شريف به رتبه 112و145 دانشگاه‌هاي جهان صعودكردند، ايسنا

براساس جديدترين رتبه بندي دانشگاه‌هاي جهان در سال 2009 توسط موسسه QS از لحاظ شاخص‌هاي فن‌اوري دانشگاه‌هاي تهران و صنعتي شريف به ترتيب با 47 و 20 پله صعود طي يك سال گذشته در جايگاه 112 و 145 دانشگاه‌هاي جهان قرار گرفتند.

به گزارش سرويس فن‌اوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين رتبه‌بندي جديد شامل ارزيابي كلي،‌ رتبه‌بندي در فن‌آوري، رتبه بندي در علوم زيستي و پزشكي و رتبه بندي علوم اجتماعي و هنر و جامعه شناسي است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در رتبه بندي كلي سال 2009 ده دانشگاه برتر شامل دانشگاه‌هاي هاروارد، كمبريج، ييل، كالج لندن،‌ امپريال كالج، آكسفورد، شيكاگو، پرينستون، انستيتو فن‌آوري ماساچوست(MIT) و انستيتو فن‌آوري كاليفرنيا جزو 10دانشگاه برتر جهان هستند كه شش دانشگاه از آمريكا و چهار دانشگاه از انگلستان مي‌باشند.

در رديف 17 اين فهرست، دانشگاه نيوساوث ولز استراليا و در رديف 22 دانشگاه توكيو ژاپن به چشم مي‌خورد.

از كشورمان نام دانشگاه تهران براي اولين بار در رديف 400 دانشگاه برتر جهان در رتبه 368 قرار گرفته كه امتياز برجسته‌اي براي آموزش عالي كشور محسوب مي‌شود.

نكته جالب در اين رتبه‌بندي، صعود كالج لندن(UCL ) و امپريال كالج از رتبه‌هاي هفتم و ششم فهرست سال گذشته به جايگاه چهارم و پنجم فهرست دانشگاه‌هاي برتر امسال است.

در رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي برتر جهان در زمينه فن‌آوري هم انستيتو فن‌آوري ماساچوست و دانشگاه‌هاي بركلي، استانفورد، كمبريج، انستيتو فن‌آوري كاليفرنيا، امپريال كالج لندن، دانشگاه‌هاي توكيو، تورنتو و كارنگي ملون و انستيتو فن‌آوري فدرال سوييس به ترتيب در جايگاه اول تا دهم قرار دارند.

در اين فهرست دانشگاه تهران در رتبه 112 و دانشگاه صنعتي شريف در رتبه 145 قرار دارد.

در فهرست سيصد دانشگاه برتر جهان نام دانشگاه ديگري از كشورمان به چشم نمي‌خورد.

گفتني است كه رتبه دانشگاه تهران شامل دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشگاه تهران مشتركا مي‌باشد.

به گزارش ايسنا، در رتبه‌بندي فن‌اوري، دانشگاه تهران از رتبه 184 در سال 2007 و 159 در سال 2008 به رتبه 112 در سال جاري صعود كرده و دانشگاه صنعتي شريف نيز در سال 2007 در رتبه 244 و در سال 2008 در رتبه 165 فهرست دانشگاه‌هاي برتر دنيا از لحاظ فن‌اوري قرار داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016