پنجشنبه 30 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وای فای جدید، بلوتوث را به چالش می‌کشد، مهر

یک انجمن توسعه دهنده فناوری‌های بی سیم گونه جدیدی از وای- فای معرفی کرد که می تواند داده ها را با سرعتی بیشتر از سرعت فناوری بلوتوث میان دو دستگاه الکترونیکی انتقال دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، Wi-Fi Alliance سازمانی که در سال 1999 تاسیس شده است گونه جدیدی از "وای- فای" به نام WiFi Direct (وای- فای مستقیم) را معرفی کرد. این گونه جدید ایجاد اتصال مستقیم میان دستگاهها را امکانپذیر می کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




WiFi Direct در حقیقت قصد دارد بلوتوث ویژه شبکه های شخصی بدون سیم (WPAN) را به رقابتی جدی فرا خواند.

فناوری بلوتوث را نخستین با شرکت اریسکون توسعه داد و در پی آن با هدف ارائه استانداردهای جدید بلوتوث "گروه مشترک المنافع ویژه بلوتوث" (SIG) تاسیس شد.

این نوع ویژه "وای- فای مستقیم" از نیمه سال 2010 در دسترس قرار می گیرد. این فناوری اجازه می دهد که اتصال میان دو دستگاه بدون نیاز سیستمهای بلوتوث میسر شود و داده ها با سرعت بالاتری نسبت به بلوتوث انتقال داده شود.

براساس گزارش وب نیوز، همچنین این فناوری، اتصال بی سیم میان دو یا چند دستگاه را تسهیل کرده و می تواند داده ها را میان رایانه ها و چاپگرها به صورت بی سیم و به سرعت به اشتراک بگذارد.

در این خصوص مدیر اجرایی WiFi Alliance اظهار داشت: "وای- فای مستقیم یک گام به جلو در این بخش است. با کمک این استاندارد، کاربران وای- فای در تمام دنیا می توانند از یک فناوری واحد برای انتقال و اشتراک گذاری اطلاعات خود به سرعت و به آسانی میان دستگاههای مختلف و حتی زمانی که پشتیبانی سنتی وای- فای (هات اسپات) در دسترس نباشد بهره مند شوند."

با عرضه تجاری دستگاههای مجهز به "وای- فای مستقیم"، نفوذ فرمت بلوتوث می تواند در این بخش کمرنگ شود.

فرمت بلوتوث در حال حاضر برای انتقال اطلاعات میان دو دستگاه استفاده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016