دوشنبه 26 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفی بهترین موزه‌‌‌های مجازی دنیا، خبرآنلاین

اگر بازدید از موزه‌های بزرگ و مشهوری مانند لوور، هرمیتاژ و متروپولیتن را در فهرست آرزوهایتان نوشته‌اید، کافی است به پایگاه اینترنتی این موزه‌ها مراجعه و به طور مجازی در آنها گشت و گذار کنید.

بهنوش خرم‌روز

معمولا بازدید از موزه‌ها زمان زیادی لازم دارد. به علاوه، ‌موزه‌های خوب دنیا اغلب خیلی از ما دور هستند. تازه، همین موزه‌ها هم همه دارایی‌شان را به نمایش نمی‌گذارند. حالا اگر شانس رفتن به این موزه را پیدا کنید و از شانس شما شی مورد نظرتان در معرض نمایش باشد، باز هم به احتمال زیاد حسابی مهر و موم شده و تحت حفاظت است، تازه اگر جلویش حسابی شلوغ نباشد و بتوانید آن را ببینید.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ناامیدکننده است؟ هنوز یک چاره دیگر وجود دارد: فضای نامحدود مجازی. امروزه بسیاری از موزه‌ها اشیا خود را با کیفیت بالا اسکن می‌کنند و آن‌ها را در معرض دید بازدیدکنندگان سایت‌هایشان قرار می‌دهند. می‌توانید حتی این اشیا را از نمای نزدیک هم ببینید. در این‌جا فهرستی از 10 وب‌سایت برتر موزه‌های دنیا را به انتخاب تایمزآنلاین معرفی می‌کنیم.

1. موزه لوور فرانسه
لوور معمولا بهترین موزه دنیا شناخته می‌شود. از طریق این سایت می‌توانید مستقیما به سراغ راهنما و بازدید مجازی بروید. بدین ترتیب می‌توانید با کلیک کردن روی راهروها، درون موزه گشتی بزنید. این فرصت را از دست ندهید!

2. موزه هرمیتاژ روسیه
این موزه که در سنت پترزبورگ روسیه قرار گرفته،‌ نمونه‌هایی از سراسر دنیا را در خود جای داده است. ممکن است وب‌سایت هرمیتاژ به بزرگی لوور نباشد،‌ اما جامع است و پر از جلوه‌های صوتی و تصویری است.

3. موزه ویکتوریا و آلبرت
این موزه در لندن واقع شده و یکی از بهترین و غنی‌ترین موزه‌ها از نظر افزودن فیلم و فایل‌های صوتی به صفحات وب‌سایتش است که بدین ترتیب اطلاعاتی را در مورد آن‌چه مجازی بازدید می‌‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد.

4. موزه ریجکز
این موزه در آمستردام هلند است و مجموعه بی‌نظیری از نقاشی‌های هنرمندان بزرگی چون ورمیر و رامبراند را در خود جای داده است. شما می‌توانید در سایت انگلیسی زبان این موزه 1000 تا از این تابلوها را از نزدیک ببینید، در حدی که بتوانید جای قلم‌موهایی که روی تابلو خورده‌اند را حس کنید.

5. موزه تاریخ علوم
این موزه به آکسفورد وابسته است و بخش‌های کوچک‌تری دارد که همه چیز از ریاضیات گرفته تا میکروسکوپ‌ها را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید.

6. موزه 24 ساعته فرهنگ
این موزه فقط آنلاین است؛ در واقع تنها در دنیای مجازی وجود دارد و هیچ ساختمان و یا مجموعه‌ای از خودش ندارد. در عوض، بهترین‌های موزه‌های سراسر دنیا را زیر یک سقف مجازی گرد هم آورده است.

7. اسمیت‌سونیان
مجموعه باارزشی از 19 موزه مربوط به موسسه‌های آمریکایی وجود دارد که از طریق این سایت می‌توانید بسیاری از آن‌ها را ببینید. در بین این موزه‌ها، موزه ملی هوا و فضای آمریکا هم قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

8. بایگانی ملی
از طریق این سایت می‌توانید در بایگانی‌های رسمی دولت انگلستان نامه‌ها و مدارک اسکن‌شده فراوانی مربوط به کسانی مانند جک قاتل، یا اسناد مربوط به طاعون سیاه و گای فاوک را پیدا کنید.

9. جستجوگر موزه‌ها
یک موتور جستجوگر اختصاصی که هزاران موزه در سراسر جهان را پوشش می‌دهد و یکی از معدود سایت‌هایی است که در این زمینه روی دست گوگل بلند شده و از گوگل پیشی گرفته است.

10. موزه علم
و بالاخره هر چه از یک موزه مجازی بخواهید را می‌توانید در این موزه عظیم پیدا کنید. خصوصا این سایت برای جوان‌ترها جذابیت زیادی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016