دوشنبه 3 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چاقی، خطر ابتلا به سنگ کلیه را دو برابر می‌کند، خبرآنلاین

تحقیقات جدید نشان می‌دهد چاقی خطر ابتلا به سنگ کلیه را دو برابر می‌کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد چاقی خطر ابتلا به سنگ کلیه را دو برابر می‌کند.
این بیماری می‌تواند به شدت دردناک شده و حتی احتیاج به جراحی داشته باشد.
نتایج تحقیقات روی بیش از 95 هزار نفر نشان می‌دهد تقریبا از هر 20 فرد چاق یک نفر ب سنگ کلیه دچار می‌شود ، این در حالی است که میزان ابتلای این بیماری در میان افراد با وزن نرمال یک در هر 40 نفر است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته این تحقیقات نشان می‌دهد اضافه وزن بسیار زیاد تفاوت چندانی با اضافه وزن معمولی در ابتلا به بیماری سنگ کلیه ایجاد نمی‌کند.

این تحقیقات توسط دانشکده پزشکی جان هاپکینز انجام شده است.

دکتر برایان ماتلاگا در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد خطر ابتلا به سنگ کلیه در میان افراد دارای اضافه وزن و افراد بسیار چاق تقریبا برابر است.اما به هر حال چاقی می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را دو برابر کند.
این بررسی‌ها روی 95 هزار و 598 نفر انجام شده است و مشخص شد 2.6 درصد از افراد دارای وزن عادی و 4.9 درصد از افراد دارای اضافه وزن به بیماری سنگ کلیه دچار می‌شوند.

البته پزشکان اعلام کرده اند که هنوز به دلیل اصلی افزایش خطر ابتلا سنگ کلیه در افراد چاق پی نبرده اند ، اما ممکن است ترشح هورمون‌هایی که به دلیل چاقی در بدن پخش می‌شوند یا رژیم غذایی خاص افراد چاق از دلایل این موضوع باشد.

سنگ کلیه از نمک یا مواد معدنی به وجود می‌آیند که به طور طبیعی در کلیه وجود دارند و می‌توانند در طول زمان در کنار هم جمع شده و ایجاد بیماری کنند.

معمولا به بیماران توصیه می‌شود آب فراوانی بنوشند تا بتوانند سنگ را از بدنشان دفع کنند که این روش می‌تواند به شدت دردناک شود.اگر این روش با موفقیت انجام نشود آن‌گاه عمل جراحی تنها راه حل خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016