شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
19 فروردین» کشف شاخه‌ای جدید از درخت حیات - رمزگشایی از ژنهایی کاملا ناشناخته
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعلیق فروش کیت آزمایش DNA در سوپرمارکتهای آمریکا، مهر

یکی از سورپر مارکتهای زنجیره ای آمریکا که در روی قفسه های کالاهای فروشگاههای خود کیت آزمایش DNA را عرضه کرده بود فروش این محصول را به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر شهروندان آمریکایی می توانستند با مراجعه به یکی از 7 هزار و 500 شعبه فروشگاههای زنجیره ای مارک "وال گرینز" با پرداخت 20 تا 30 دلار یک کیت آزمایش DNA خریداری کنند. به این ترتیب مشتریان قادر بودند به راحتی با قرار دادن مقداری از بزاق دهان خود بر روی کیت آزمایش، بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه از خود تست DNA بگیرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در داخل این کیت، کد ژنتیکی انواع مختلفی از بیماریهایی ارثی تعریف شده است که تعداد آنها با افزایش قیمت کیت بیشتر می شود.

این کیت را Pathway Genomics توسعه داده است. این شرکت از دو سال قبل به صورت آنلاین و با دریافت 250 دلار توالی ژنتیکی کاربران را ارائه می کند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، این در حالی است که اکنون فروش این محصول که با نام تجاری Insight عرضه و "ژنومیک شخصی" نامگذاری شده از سوی سازمان غذا داروی آمریکا (FDA) به حالت تعلیق در آمده است.

FDA در نامه ای که به شرکت Pathway Genomics نوشته تاکید کرده است که این کیت پیش از فروش نیاز به تائیدیه این سازمان دارویی دارد.

سخنگوی "وال گرینز" در این زمینه گفت: "مردم می خواهند درباره توالی ژنتیکی خود بیشتر بدانند اما ما در احترام به نظر سازمان غذا و دارو فروش این محصول را به حالت تعلیق در آورده ایم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016