جمعه 26 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد از شایعات موثر نبودن داروهای ایرانی، مهر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از طرح شایعاتی مبنی بر موثر نبودن داروهای ایرانی گفت: متاسفانه شاهدیم که بهترین داروهای ایرانی یکباره با شایعه ای که در میان مردم پراکنده می شود، از دستور تجویز پزشکان و مصرف بیماران خارج می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از خط تولید داروی زیفرون (اینترفرون بتا 1) در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده ها دارویی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تولید داروهای بیوتکنولوژی مورد نیاز بیماران ام اس در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با تولید این داروها ما از واردات داروهای بیماران ام اس بی نیاز خواهیم شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به صرفه جویی ارزی ناشی از تولید دارو در داخل کشور گفت: در حال حاضر 35 درصد اعتبارات حوزه دارویی به تامین اعتبار برای واردات 4 تا 5 درصد داروهای خارجی اختصاص دارد و با تولید 650 هزار دوز داروی زیفرون کشور با 30 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی مواجه می شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: پیش بینی شده است که هزینه داروی زیفرون تولید داخل در سال اول 50 درصد ارزان تر باشد که امیدواریم در سالهای بعد قیمت آن بازهم کمتر شود.

وی با انتقاد از طرح شایعاتی مبنی بر موثر نبودن داروهای ایرانی گفت: در زمان تولید یک داروی ایرانی باید بتوانیم مردم و پزشکان را نیز همراه و همساز کنیم. چرا که متاسفانه شاهیم که بهترین داروهای ایرانی یکباره با شایعه ای که در میان مردم پراکنده می شود، از دستور تجویز پزشکان و مصرف بیماران خارج می شود.

دستجردی اضافه کرد: البته ریشه بسیاری از این شایعات به کمپانی های تولید کننده این داروها در خارج از کشور باز می گردد که با دامن زدن به این موضوع تعداد زیادی از بیماران را دچار تشویش می کنند زیرا سود آنها در خطر می افتد.

وی بر لزوم فرهنگ سازی میان اقشار پزشکی به منظور استفاده درست از داروهای ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت جدی معاونت علمی موجب می شود که بتوانیم از تولید داروهای داخلی بهتر حمایت شود و بتوانیم بازارهایی هم برای صادرات این داروها بیابیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تولید داروهای بیوتکنولوژی در مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تشکر ویژه از دکتر باقر لاریجانی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای توجه ویژه به پژوهشهای کاربردی و منجر به محصول از دکتر لاریجانی به عنوان یکی از 10 نفر اول کشور در تولید مقالات علمی نام برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016