چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يافته‌هاي يك پژوهش: 75 درصد زنان از اهداي خون مي‌ترسند، ایسنا

بررسي نگرش زنان نسبت به اهداي خون در 8 استان كشور نشان مي‌دهد: باورهاي غلط باعث كاهش اهداي خون در ميان بانوان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» ايسنا دكتر مرسده خدير پژوهشگر اين طرح، افزود: در اين مطالعه از تعداد 1200 نفر جمعيت زنان تحت مطالعه، بيش از 40 در صد به علت احساس ترس از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني و خوني و نزديك به 28 درصد از آنان به علت اطلاع رساني ضعيف، تمايلي به اهداي خون نداشته‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي خاطرنشان كرد: در مجموع نگرش بيش از 75 درصد از زنان تحت مطالعه نسبت به اهداي خون، نگرش منفي و تنها نزديك به 25 درصد از آنان داراي نگرش مثبت بودند.

مجري اين طرح پژوهشي در مورد نتايج اين مطالعه گفت: نتايج نشان مي‌دهد زنان در مورد اهداي خون، دچار باورهاي غلطي هستند. خطرناك بودن اهداي خون براي بانوان، يكي از اين باورهاي غلط است كه در ميان 25 درصد از زنان رواج داشت.

خدير افزود: تاثير منفي اهداي خون بر باروري زنان و دختران، باور اشتباه ديگري است كه ذهن نزديك به 46 درصد اين جامعه آماري را به خود مشغول داشته بود. حدود 24 درصد از مصاحبه شوندگان معتقد بودند كه در اثر اهداي خون، ابتلا به بيماري در ميان زنان افزايش مي‌يابد.

وي در پايان گفت: بنا بر نتايج اين پژوهش، يافتن راهكارهايي براي برنامه‌ريزي و آموزش بانوان به منظور تعديل باورهاي غلط آنان در مورد اهداي خون، ضروري است و نقش اطلاع رساني و رسانه‌هاي گروهي از مهم‌ترين اين راهكارها به شمار مي‌آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016