یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصاویر سه بعدی را با دست لمس کنید و حرکت دهید!، مهر

گروهی از پژوهشگران ژاپنی پروژکتوری را ایجاد کردند که تصاویری سه بعدی ایجاد می کند که بدون نیاز به عینک قابل دیدن هستند و کاربر می تواند این تصاویر را با دست لمس کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فناوریهای سه بعدی هر روز توسعه بیشتری می یابند. به طوریکه اکنون محققان دانشگاه "کیو" به سرپرستی "سوسومو تاچی"، نمونه آزمایش پروژکتوری را توسعه داده و در"نمایشگاه محتوای دیجیتالی" (Digital Content Expo) در توکیو به نمایش گذاشته اند که می تواند تصاویری سه بعدی را ایجاد کند که با دست قابل لمس هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این پروژکتور ویژه قادر است اثر سه بعدی را بدون نیاز به استفاده از عینک سه بعدی کننده پخش کند. در این پروژکتور، یک سیستم پیچیده بازتابشهای اپتیکی به کار رفته که قادر است تصاویر را به صورت آنی از 42 نقطه مختلف به نمایش درآورد، به گونه ای که این تصاویر در مغز انسان به صورت صحنه سه بعدی پردازش شوند.

نتیجه این عملکرد، یک تصویر ناپایدار است که حتی می تواند توسط دست انسان لمس شده و حرکت داده شود.

این توهم تماس فیزیکی با دست توسط انگشت دانه ویژه ای مجهز به حسگر انجام می شود. این انگشت دانه روی انگشت قرار می گیرد و برپایه ورودیهای ارائه شده توسط یک دوربین ویدیویی که فاصله میان تصویر سه بعدی و دست را تحلیل می کند کشیده و گسترده می شود.

براساس گزارش Mainichi، سوسومو تاچی در این خصوص توضیح داد: "در آینده، این فناوری می تواند کاربردهای متعددی پیدا کند. برای مثال، می تواند در بازتولیدهای مجازی موزه ها و یا کاتالوگهای ویژه خرید مورد استفاده قرار گیرد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016