سه شنبه 9 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف یک روش درمانی برای کاهش اختلالات حافظه در بیماران آلزایمری، مهر

دانشمندان آمریکایی یک روش درمانی جدید را کشف کردند که می تواند در مقابله با کاهش حافظه ناشی از توسعه آلزایمر موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موسسه بیماریهای نورولوژیکی گلاد استون در سانفرانسیسکو استراتژی جدیدی را برای مبارزه با کاهش حافظه در بیماران آلزایمری پیدا کردند.

این محققان موشهای اصلاح ژنتیکی شده ای را ایجاد کردند که در آنها بیماری مشابه آلزایمر توسعه داده شده بود. در این موشها به ویژه سطح آنزیمEphB2 در فضاهای مغزی مرتبط با حافظه به شدت پایین نگه داشته شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تحقیقات پیشین نشان می داد که فرایندهای حافظه ای از طریق ارتباطات نورونی توسعه می یابند درصورتیکه این ارتباطات نورونی توسط پروتئینهای آمیلوئیدی مختل و یا قطع شود فرایندهای حافظه نیز دچار اختلال می شوند، هرچند تاکنون جزئیات روشی که موجب قطع انتقال دهنده های عصبی می شود مشخص نبود.

پروتئینهای آمیلوئیدی در مغز بیماران آلزایمری انباشته می شوند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: " EphB2 پروتئینی است که هم با گیرنده های عصبی و هم با آنزیم عمل می کند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم ارتباط این پروتئین را با مشکلات حافظه در بیماری آلزایمر مورد مطالعه قرار دهیم، چراکه این پروتئین یکی از فاکتورهای اصلی تنظیم انتقال دهنده های عصبی است و سطح این پروتئین در مغز در بیماران آلزایمری می تواند کاهش یابد."

براساس گزارش نیچر، این محققان برای کشف اینکه آیا سطوح پایین EphB2 منجر به توسعه مشکلات حافظه می شود از یک روش درمان ژنتیکی برای تغییر دادن سطوح EphB2 در مراکز حافظه موشها استفاده کردند.

در موشهای سالم، این مداخله ژنتیکی، سطح فعالیت انتقال دهنده عصبی را تغییر داد و منجر به بروز اختلالات حافظه ای از نوع بیماران متاثر از آلزایمر شد این نتایج نشان داد که میان کاهش سطح این پروتئین و مشکلات حافظه یک ارتباط علی معلولی وجود دارد.

این دانشمندان افزودند: "تائید این ارتباط می تواند این فرضیه را مطرح کند که افزایش سطح این پروتئین می تواند مشکلات حافظه ای ناشی از پروتئینهای آمیلوئیدی را کاهش دهد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016