شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولین هواپیمای زیستی وارد خطوط پرواز می‌شود، مهر

یک شرکت هواپیمایی از آوریل 2011 اولین هواپیمای مسافربری که 50 درصد از انرژی خود را از سوخت زیستی تامین می کند وارد خطوط پرواز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت هواپیمایی لوفتانزا اعلام کرد که از آوریل 2011 یک فروند هواپیمای "ایرباس A321" را وارد خط هوایی هامبورگ- فرانکفورت خواهد کرد. این هواپیما 50 درصد از انرژی خود را از سوخت زیستی تامین می کند.

سوختهای زیستی از روغنهای گیاهی مشتق شده اند. میزان انتشار دی اکسید کربن این سوختها در حد صفر است، به طوریکه این نوع سوختها همان میزان دی اکسید کربنی را در اتمسفر رها می کنند که توسط گیاهان جذب می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لوفتانزا پیش بینی کرده است این هواپیمای زیستی جدید چهار پرواز روزانه را در 6 ماه اول فعالیت خود انجام دهد.

در طول فاز آغازین، یکی از دو موتور A321 با سوخت زیستی عمل خواهد کرد، در حالی که موتور دوم همچنان از سوخت موتور جت که از نفت مشتق شده است استفاده می کند. در طول این پروژه 6 ماهه از انتشار هزار و 500 تن دی اکسید کربن جلوگیری می شود.

هزینه این پروژه 6/6 میلیون یورو است که 5/2 میلیون یوروی آن را دولت آلمان پرداخت می کند. در حال حاضر هزینه سوخت زیستی 3 تا 5 برابر بیشتر از سوخت فسیلی موتورهای جت است.

رئیس هیئت مدیره لوفتانزا در این خصوص گفت: "فکر می کنیم که این سوخت زیستی موفقیتهای بزرگی به دست آورد. هدف ما این است که تا سال 2020 تمام هواپیماهای خطوط هوایی خود را با یک ترکیب متغیر از 5 تا 10 درصد سوخت زیستی تغذیه کنیم."

شرکت فنلاندی Neste Oil سوخت زیستی NExBTL که قرار است در این هواپیمای ایرباس مورد استفاده قرار گیرد را تولید می کند.

براساس گزارش گیزمگ، ایرباس در حال اجرای پروژه ای برای تولید هواپیماهای با انرژی سوختهای زیستی است به طوری که 22 نوامبر یک فروند هواپیمای ایرباس در آمریکای لاتین با سوخت زیستی پرواز کرد.

در اکتبر 2009 یک هواپیمای ایرباس اولین پرواز تجاری خود را با سوخت زیستی 50 درصد انجام داد. همچنین در فوریه 2008 یک فروند هواپیمای ایرباس A380 اولین پرواز آزمایشی خود را با سوخت زیستی Gtl در دنیا انجام داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016