شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عرضه نخستین گوشی با سیستم عامل آندروید فارسی تل از فردا آغاز میشود، سینا

فروش نخستین گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل فارسی تل از فردا آغاز می شود.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، نخستین مدل گوشی‌های فارسی‌تل، “نکسوس وان” محصول مشترک گوگل و HTC خواهد بود.

فارسی‌تل نام پروژه‌ای است که در پاییز سال ۱۳۸۸ در شرکت فارسی‌وب شریف آغاز شد و هدف آن طراحی سیستم‌عامل کاملی برای تلفن‌های همراه هوشمند با کاربری آسان توسط ایرانیان و سایر فارسی‌زبانان به کمک پیاده‌سازی استاندارد، دقیق و کامل شرایط محلی ایران مثل زبان و خط فارسی، تقویم هجری شمسی و پیکربندی‌های خاص مورد استفاده در کشور ایران بوده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این پروژه در کمتر از یک سال با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران (سهامی خاص) و شرکت فارسی‌وب شریف (سهامی خاص) به نتیجه رسید و نسخه یک آن هم اکنون آماده ورود به بازار تلفن همراه ایران است.

شرکت فارسی‌وب شریف، در این محصول تا حد امکان از تجربیات، ابزارها و خروجی‌های سایر پروژه‌های متن باز مانند پروژه سیستم‌عامل لینوکس، پروژه‌ آندروید شرکت گوگل، پروژه فری‌بی‌دی بنیاد گنو و ابزارهای بسیار دیگری بهره‌های فراوان جسته است و برنامه‌ها و ابزارهای موجود و کارا را به هیچ‌وجه مجددا تولید نکرده است.

حتی برای تولید این سیستم‌عامل نیز از ابزارهای غیربسته مانند سیستم‌عامل لینوکس و محیط توسعهٔ نرم‌افزار اکلیپس و زبان‌های برنامه‌سازی جاوا و سی استفاده شده است.

این پروژه در تیر ۱۳۸۹ به شرکت تازه تاسیس همراه همزبان ایرانیان که شرکتی تخصصی در زمینه تلفن همراه است، منتقل شد تا به ایجاد بستری برای سایر پروژه‌ها و محصولات این شرکت رو به رشد کمک کند.
توسعه این محصول هم‌اکنون در شرکت همراه همزبان ایرانیان صورت می‌گیرد و نسخه‌های بعدی این سیستم‌عامل توسط این شرکت وارد بازار خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016