یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 بهمن» تمام انسانها دارای GPS هستند، مهر
31 شهریور» ساخت ساعتهای جی پی اس برای کنترل کودکان، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروزرسانی سامانه کاوشگر تهران - آدرس یابی در دنیای مجازی

مهر - سامانه کاوشگر تهران که برای ارایه اطلاعات مکانی در دنیای مجازی به شهروندان تهرانی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران راه اندازی شده به سرویس های لازم تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه کاوشگر تهران از جمله سیستم های اطلاعات جغرافیایی شهرداری تهران است که در تمامی معابر شهر آدرس مورد نظر شهروند را جستجو می کند و همچنین مردم را در یافتن بهترین و کوتاهترین مسیر بین دو نقطه کمک می کند کارشناسان هدف از راه اندازی این سامانه را پیشبرد اهداف شهر الکترونیکی و کاهش ترددهای غیرضروری و ترافیک شهری عنوان می کنند.

در این سامانه امکان ثبت اطلاعات و تصاویر توسط شهروندان بر روی نقشه وجود دارد و از جمله مواردی که این کاوشگر قادر به ارائه اطلاعات در مورد آن است مراکز بهداشتی، درمانی، مساجد و معابر خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سامانه کاوشگر تهران که با هدف ایجاد ابزار اطلاع رسانی به شهروندان تهرانی راه اندازی شده به طور مدام به روز می شود و شهروندان می توانند اطلاعات نقشه این کاوشگر را به روز کنند؛ برای مثال یک گل فروش می تواند آدرس و نام گل فروشی خود را به این سامانه بیافزاید.

سامانه آدرس یاب شهر تهران براساس اطلاعات جغرافیایی بلوک‌های شهری، شبکه معابر و اماکن شهری تهران تجهیز شده و نقشه‌ کاربردی شهر تهران را به همراه امکانات جانبی مانند آدرس یاب، مسیریاب و جستجوی اماکن دارا است.

این سامانه در کشورهای دیگر معمولا با نام City Search شناخته شده و برای بازبینی و مرور شهر مورد استفاده قرار می گیرد همچنین این سامانه از طریق آدرس‌یابی، مسیریابی، مختصات‌یابی، امکان مشاهده نقشه، جستجو براساس کدپستی و جستجو براساس کد نوسازی این امکان را به کاربر می‌دهد تا به نتیجه موردنظر خود برسد. برای مثال با قابلیت مسیریابی کاربر این امکان را خواهد داشت تا با مشخص کردن ابتدا و انتهای مسیر مورد نظر یا همان مبدا و مقصد که با علامت‌های معینی روی نقشه مشخص می‌شود مسیر بهینه را در سیستم جستجو کند و مناسب‌ترین راه را برای رسیدن از مبدا به مقصد ‌بیابد.

برای استفاده از کاوشگر تهران متقاضیان باید به نشانی اینترنتی www.tehran.ir مراجعه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016