جمعه 1 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين رقابت انسان و رايانه برگزار مي‌شود، همكاران سيستم

نخستين دور از مسابقات انسان در مقابل ماشين با نام Jeopardy توسط شرکت IBM برگزار مي‌شود. در اين مسابقه که قرار است به صورت مستقيم از شبکه‌هاي تلويزيوني پخش شود، ابرکامپيوتر Watson با «کِن جنينگس» و «براد روتر» به رقابت مي‌پردازد.

اين مسابقه در مرکز تحقيقاتي Yorktown Heights Research وابسته به شرکت IBM و بين روزهاي 14 تا 16 فوريه برگزار مي‌شود که مردم سراسر دنيا مي‌توانند به صورت مستقيم آن را در تلويزيون مشاهده کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مسابقات Jeopardy به عنوان گام آتي فعاليت‌هاي IBM محسوب مي‌شود تا طي آن رايانه‌هاي توليد شوند که بتوانند از هوش انسان تقليد کنند. ديويد فروچي از دانشمندان گروه Watson پيش‌تر طي مصاحبه‌اي اعلام کرده بود که رقابت فرآيند زبان‌هاي مادري مي‌تواند بسيار گسترده شود، زيرا امروزه روش‌هاي فراوان براي انتقال اطلاعات به ابرکامپيوترها وجود دارد.

يکي از گروه‌هاي شرکت IBM متشکل از سرشناس‌ترين دانشمندان دنيا حدود 4 سال زمان صرف کرده‌اند تا سيستم رايانه‌اي جديدي را ارائه دهند که بتواند در رقابت با انسان براي پاسخگويي به سوالات با زبان مادري پيشي بگيرد. شرکت IBM تلاش فراواني را براي استفاده از زبان‌هاي طبيعي در ساختار Watson کرده است و گفته مي‌شود که اين سيستم با پشتيباني سرور IBM Power 7 فعاليت مي‌کند.

فِروچي طي بيانيه‌اي گفت: «گروه علمي ما پس از چهار سال به اين نتيجه رسيده است که Watson بر پايه توانايي‌هاي خود براي اين رقابت آماده است و به راحتي مي‌تواند سوالاتي که در رقابت Jeopardy مطرح مي‌شود را بفهمد، اطلاعات موجود را تحليل کند، به دنبال پاسخ دقيق بگردد و با اطمينان کامل به سوال مطرح شده پاسخ دهد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016