جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كشت گوشت در آزمايشگاه!، ايسنا

يك دانشمند زيست‌شناس در دانشگاه كاروليناي جنوبي در حال تلاش براي حل بحران جهاني غذا در سال‌هاي آينده است.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر ولاديمير ميرونوف كه زيست شناس و مهندس بافت است يكي از محدود دانشمنداني در سراسر جهان است كه در مهندسي زيستي «كشت گوشت» دست دارد.

به اعتقاد وي اين محصول مي‌تواند در آينده به حل بحران جهاني غذا كه در نتيجه كاهش تعداد زمين براي پرورش گوشت به سبك قديمي (حيوانات) به وجود مي‌آيد كمك كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته ميرونوف، توليد گوشت كشتي يا آزمايشگاهي در هلند در حال انجام است اما در آمريكا اين مساله هنوز در حد علمي و در مرحله تقاضا و كمك مالي باقيمانده است.

ميرونوف كه رياست مركز پيشرفته بافت زيست‌ساخت را در دپارتمان پزشكي احيا كننده و زيست‌شناسي سلولي در دانشگاه پزشكي بر عهده دارد، اكنون در درجه اول در مورد مهندسي بافت يا پرورش اندام انساني تحقيقات انجام مي‌دهد.

به ادعاي دانشمندان در صورت فراگير شدن اين محصول، انسان‌ها مي‌توانند هرنوع گوشت با هر طعم يا ميزان چربي يا كالري دلخواه داشته باشند.

دكتر ميرونوف از سلول‌هاي بنيادي ميوبلست يك بوقلمون استفاده كرده و آنها را در حمام مواد مغذي سرم گاوي در يك داربست پليمري شست‌وشو داد تا بافت ماهيچه‌هاي اسكلتي حيوان را پرورش دهد.

به گفته دانشمندان اين نوع گوشت از گوشت‌هاي حيوانات مزرعه بسيار ارزانتر است.

3 درصد سطح زمين با توليد پروتئين حيواني در مزارع مرتبط است. حيوانات براي توليد نيم كيلو گوشت بين دو تا پنج كيلو مواد مغذي نياز دارند كه چندان بهينه نيست.

اين مساله باعث مي‌شود كه در آينده افراد براي بهينه سازي زندگي خود به مصرف اين نوع مواد غذايي روي بياورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016