چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چند توصيه براي کاهش کلسترول و چربي خون، ايسنا

مسوول واحد بهبود تغذيه مرکز بهداشت استان خراسان رضوي گفت: مصرف بيش از حد آجيل، چربي خون را افزايش مي‌دهد.

دکتر زهرا اباصلتي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه خراسان، افزود: بهتر است به جاي طبخ غذا با روغن‌هاي جامد و كره حيواني و مارگارين از روغن‌هاي مايع مخصوصا روغن زيتون و كانولا (كلزا) در برنامه غذايي خود استفاده كنيد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به مزيت مصرف لبنيات خيلي کم چرب تصريح کرد: لازم است مصرف غذاهاي چرب و آغشته به روغن را كاهش داده و از خوردن سوسيس و كالباس، شيريني‌هاي پرچربي و پرخامه، سس‌ها و كباب‌هاي كوبيده كه پر از چربي است و همچنين آبگوشت پرچربي پرهيز كرد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد در پخت غذاهاي خانگي از حداقل روغن استفاده كرده و به هيچ عنوان از روغن‌هاي جامد استفاده نکنيم، افزود: ميزان چربي خون خود را به طور مرتب كنترل كنيد، قبل از پخت، چربي‌هاي قابل رويت گوشت و مرغ را جدا نموده و از سرخ كردن مواد غذايي خودداري كنيد. حتي الامكان بهتر است از غذاهاي آب پز، بخارپز و كبابي استفاده شود.

اباصلتي عنوان کرد: افرادي كه داراي چربي خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته به ميزان كم، مصرف نمايند. همچنين مصرف ماهي به دليل داشتن چربي مفيد امگا 3 به صورت دو بار در هفته توصيه مي‌شود.

وي ادامه داد: مصرف ميگو به دليل داشتن مقداري گلسترول به صورت مداوم چندان مطلوب نيست و بهتر است مصرف تخم مرغ به 3 عدد در هفته محدود شود.

وي بيان کرد: انواع مربا، كره، خامه و سرشير را كمتر مصرف كنيد، مصرف مواد غذايي حيواني كه داراي كلسترول بالا مي‌باشند مانند مغز گوسفند، جگر مرغ، كليه گوسفند، قلب، امحاء و احشاء و ميگو را بايد محدود كنيد، قندهاي ساده مثل شكر، قند و شيريني را كمتر مصرف كنيد و با انجام آزمايش خون دوره‌اي ميزان كلسترول خون خود را كنترل كرده و از ميزان كلسترول بد و كلسترول خوب خود آگاه شويد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016