یکشنبه 11 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برترین خریدهای آنلاین کاربران اینترنتی - موسیقی و بازی پر فروش‌ترینها

اینترنت امروز تقریبا همه جا را تحت پوشش خود قرار داده و بسیاری از فعالیتهای فیزیکی از جمله خرید کردن نیز آنلاین شده اند، با این وجود مهر - به نظر می رسد تعداد کاربرانی که حاضرند برای خریداری محتواهایی خاص و دیجیتال پول پرداخت کنند، چندان چشمگیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که نشریه نیویورک تایمز در سال 2010 اعلام کرد قصد دارد برای دسترسی کاربرانش به مطالب وب سایت، حق اشتراک مطالبه کند، به سرعت مباحثاتی بر سر لزوم رایگان بودن مطالب و مفاهیم اینترنتی و علیه پولی شدن این مطالب آغاز شده و این سوالها مطرح شد که آیا مخاطبان قدیمی این نشریه که تا به امروز به صورت رایگان آن را مطالعه می کرده اند، از این پس برای دسترسی به مطالب آن پولی پرداخت خواهند کرد؟




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از زمانی که سیستم پولی 20 خبر رایگان در ماه از ماه مارچ آغاز به کار کرد، 100 هزار نفر از مخاطبان این نشریه برای دسترسی به کل مطالب آنلاین آن حق اشتراک دادند در حالیکه تعداد کل مخاطبان وب سایت این نشریه پیش از این 15 میلیون نفر بوده است.

امروزه به صورت خاص نشریات چاپی دوران گذار پرتنشی را برای آنلاین شدن و جذب مخاطبان پیشین خود به شبکه مجازی و قانع کردن آنها برای پرداخت حق اشتراک پشت سر می گذارند، زیرا بسیاری از کاربران حاضر نیستند پول خود را برای دریافت مطالب آنلاین هزینه کنند. تنها کافی است تصور کنید دیدن فیلمهای وب سایت یوتیوب پولی بود، در این صورت تخمین اینکه تعداد مخاطبان این وب سایت در ماه تا چه اندازه کاهش پیدا می کند، چندان دشوار نیست.

سئوال "آیا مردم خریداری می کنند؟" برای تولید کنندگان محتوی شبکه سئوالی بسیار گزنده است زیرا در اینترنت می توان گزینه های جایگزین بسیاری را به صورت رایگان یافت. شاید تنها چند گزینه وجود داشته باشد که کاربران متناسب با نیازی که به آن دارند، حاضرند برای دسترسی به آنها پول پرداخت کنند.

در واقع فراری بودن کاربران از پرداخت آنلاین پول به این معنی نیست که هیچ خرید آنلاینی صورت نمی گیرد. تحقیقاتی که در سال 2010 توسط شرکت اینترنتی "پو" صورت گرفت نشان داد 65 درصد کاربران جوان آمریکایی برای دسترسی به امکان دانلود محتوای دیجیتال در شبکه پول پرداخت کرده اند، رسانه های دیجیتال برتری که کاربران حاضرند با رغبت برای دریافت آنها هزینه کنند از این قرارند:

موسیقی: با وجود اینکه به واسطه دانلودهای غیر قانونی، صنعت موسیقی در آستانه ظهور دوران دیجیتال در حال نابودی بود، کاربران بیشتر از هر رسانه دیجیتال دیگری حاضرند برای خریداری موسیقی پول پرداخت کنند. بر اساس آمار به دست آمده از مطالعات شرکت "پو" 33 درصد از کاربران اینترنتی در سال گذشته به صورت آنلاین موسیقی خریداری کرده اند.

سال گذشته فروش موسیقی دیجیتال در آمریکا پس از دو سال به بالاترین حد خود رسید در حالی که دانلودهای غیر قانونی نیز همچنان ادامه داشته و دارند. برای مثال میزان فروش موسیقی در آی تیونز اپل به یک میلیارد دلار رسید و 450 هزار آلبوم مجازی گروه بیتلزها در ماه نوامبر به صورت آنی به فروش رفت.

نرم افزار: برای اینکه بتوان به راحتی و به صورت مداوم به اینترنت دسترسی داشت، رایانه ها نیازمند نرم افزارهایی هستند، سال گذشته 33 درصد از کاربران اینترنت به صورت آنلاین به خریداری نرم افزار پرداخته اند. نرم افزارهای ضد ویروس برای کاربران رایانه های خانگی و نرم افزارهای چند رسانه ای برای کاربران رایانه های "مک" از پر طرفدارترین نرم افزارهای خریداری شده به شمار می روند. پر فروشترین نرم افزاری که تا کنون به صورت آنلاین به فروش رسیده نرم افزار پیام کوتاه ICQ است که هزینه چندانی نیز ندارد.

برنامه های جانبی: مشهورترین برنامه جانبی خریداری شده "Slinging Birds at Pigs" نام دارد. در حالی که کاربران آی-فن، اندروید و بلک بری می توانند در اینترنت به راحتی برنامه های جانبی جالب توجهی را به صورت رایگان دانلود کنند، در حدود 21 درصد از کاربران اینترنتی حاضرند برای خریداری این برنامه ها پول پرداخت کنند. تحلیلگران پیش بینی کرده اند تا سال 2013 میزان فروش برنامه های جانبی به 15 میلیارد دلار خواهد رسید و این مبلغ تنها شامل فروش برنامه های جانبی تلفنهای هوشمند خواهد بود، این در حالی است که هم اکنون فروشگاه اپل بیش از 10 میلیارد دانلود دارد.

بازی: طی نیمه اول سال گذشته برای اولین بار میزان دانلود بازی ها از خریداری فیزیکی آنها سبقت گرفت که به توجه به این رویداد، دانستن اینکه تنها 19 درصد از کاربران اینترنت بازی های مورد علاقه خود را از اینترنت خریداری می کنند، کمی شگفت انگیز است. در واقع صنعت بازی سازی به واسطه اقتصادی اندیشیدن کاربران اینترنتی هنوز نتوانسته به نقطه اوج خود برسد، زیرا بازی های دیجیتال بسیار کم هزینه تر از کنسولهای بازی هستند و از این رو طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و درعین حال بازار بازی های دیجیتال تنها بازاری است که تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار نگرفته است.

روزنامه ها و مجله ها: آمار شرکت "پو" از افرادی که اقدام به خریداری آنلاین روزنامه ها، مجلات و دیگر نشریه های آنلاین کرده اند برای نشریه های آنلاینی مانند نیویورک تایمز، وال استریت و تایمز لندن دلگرم کننده است. 18 درصد از کاربران اینترنت برای دسترسی به محتوای این نشریه ها حق اشتراک پرداخت کرده اند. البته این میزان رو به کاهش است زیرا کاربران می دانند که می توان بدون پرداخت پول منبع خبری مشابهی را در شبکه مجازی پیدا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016