جمعه 20 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
14 اردیبهشت» توافق ایران و روسیه برای پرتاب دو ماهواره به فضا،
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسیه و ایران خط ارتباطاتی پرسرعت "اروپا-پرشیا" را تاسیس می کنند، مهر

سخنگوی وزارت ارتباطات روسیه اعلام کرد روسیه و ایران در جریان سفر وزیر ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی روسیه به تهران روز چهارشنبه توافقنامه احداث خط ارتباطاتی پرسرعت ترانزیت "اروپا-پرشیا" را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، "ایگور شگولف" در مراسم امضای این توافقنامه اعلام کرد: " منافع دو کشور توسعه ارتباطات دوجانبه به ویژه هم اکنون که فناوری های ماهواره ای و بی سیم توسعه می یابند، می طلبد. روسیه می تواند در این زمینه پیشنهادهایی به همکاران ایرانی ارائه دهد".




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این سند حاوی ساخت خط ارتباطاتی است که عمان را به آلمان متصل می کند و به طور ترانزیت از روسیه و ایران عبور می کند. به اعتقاد کارشناسان وزارت ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی روسیه چنین طرحی مسیر منحصر به فرد زمینی خطوط ارتباطاتی میان خاور نزدیک و اروپا است که دورنمای توسعه آن تا هند وجود دارد.

شرکت کنندگان در این طرح شرکتهایی از چهار کشور هستند: "روس تله کوم" (روسیه)، " TIC" (ایران)، همچنین شرکتهایی از عمان و انگلیس دو سر این خط مسقط و فرانکفورت به شمار می رود.

سال 2004 طرح مشابه خط ارتباطاتی الیاف نوری میان چین و اروپا به طول 13,5 هزار کیلومتر توسط شرکت "ترانس تله کوم" روسیه احداث شد که از روسیه و مغولستان عبور می کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016