سه شنبه 24 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شایعات فروخته شدن نوکیا به مايكروسافت قوت گرفت

همكاران سيستم - شايعاتي که از هفته گذشته در رسانه‌هاي خبري مختلف جهان منتشر شده حاکي از آن است که مايکروسافت قصد دارد شرکت نوکيا را بخرد. اين خبر تبعات فراواني را به دنبال داشته است،‌ زيرا اين دو شرکت هم‌اکنون قرارداد همکاري ويژه‌اي را با يکديگر امضا كرده اند که بر اساس آن نوکيا در نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند خود از سيستم‌عامل ويندوز فون استفاده مي‌کند.

استفان ايلاپ، مديرعامل شرکت نوکيا مسؤول اصلي تصميم‌گيري در اين زمينه و پايان دادن به اين شايعات محسوب مي‌شود. شرکت نوکيا که سال‌هاست بر سيستم‌عامل سيمبين تاکيد دارد و طي چند سال گذشته سرمايه‌گذاري‌هاي فراواني را در ارتقاي سيستم‌عامل متن‌باز MeeGo انجام داده بود، هم‌اکنون بر اساس تصميمات ايلاپ به سيستم‌عامل ويندوز فون روي آورده است که اين تصميم چندان معمول به نظر نمي‌رسد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با اين وجود نوکيا شايعات منتشر شده مبني بر واگذاري کامل به شرکت مايکروسافت را تکذيب کرده و آن‌ها را بي‌پايه و اساس خوانده است.
اما هم‌اکنون با گذشت يک هفته بار ديگر اين شايعات قوت گرفته‌اند. اين بار برخي منابع آگاه اعلام کرده‌اند که شرکت کره‌اي سامسونگ نيز قصد خريد نوکيا را دارد. در مورد اين خبر نيز گفته شده که نوکيا آن را تکذيب کرده و اعلام كرده که «نوکيا فروشي نيست» . برخي اخبار منتشر شده در اين زمينه نيز حاکي از آن است که اين مراکز قصد خريد سهام شرکت نوکيا را دارند و بر اين اساس به اصل شرکت نوکيا صدمه‌اي وارد نمي‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016