پنجشنبه 16 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبر ویژه: آی فون نازک تر و آی پد واضح تر در راهند!

اختصاصی خبرنامه گویا - شایعه آمدن محصولات تازه ساخت شرکت اپل خبر تازه ای نیست. روزی نیست که از هر گوشه خبری در این مورد شنیده نشود و جزئیاتی در این مورد منتشر نشود. اما اینکه کدامیک از این خبرها درست از کار در می آید البته بحث دیگری است و اینجاست که وقتی روزنامه معتبر وال استریت ژورنال اطلاعات تازه ای منتشر می کند همه سرها به طرفش بر می گردد.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرده به اطلاعاتی درونی از شرکت اپل در مورد گوشی تلفن موسوم به آی فون ۵ دست یافته است. بر اساس این اطلاعات آي فون تازه، نازک تر و سبک از آی فون ۴ خواهد بود. همچنین کیفیت دوربین این گوشی احتمالا از ۵ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل ارتقا پیدا می کند.

جزئیات دیگری که روزنامه وال استریت بدست آورده حاکی از آن است که دستگاه تازه با هر دو شبکه موبایل جی اس ام (GSM) و سی دی ام ای (CDMA) سازگار خواهد بود. ظاهرا اپل پیش بینی کرده که این گوشی تازه با استقبال زیادی روبرو خواهد بود و از همین حالا از سازندگانش خواسته تا برای تولید ۲۵ میلیون دستگاه تا پایان سال جاری میلادی خود را آماده کنند.

گفته شده ساخت آی فون ۵ پیچیده و سر هم کردنش بسیار مشکل خواهد بود. نکته ای که معنی آن، تا این دستگاه به بازار نیاید چندان قابل فهم نخواهد بود.

iphone5concept2-e1309958046709.jpg
تصویر تخیلی از آی فون ۵

خبرهایی که تاکنون در این زمینه منتشر شده اند همه حاکی اند که این دستگاه در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ وارد بازار خواهد شد، هر چند تا زمانی که اپل تاریخی برای آن اعلام نکند هیچ قطعیتی در این پیشگویی ها وجود ندارد.

در حالی که درز اخبار مربوط به آی فون تازه این روزها شدت گرفته، خبرهایی از نسل بعدی آی پد هم شنیده می شود.

هر چند اغلب محصولات اپل طی یک دوره یکساله به روز می شوند و از عرضه آی پد ۲ تنها شش ماه می گذرد، یکی از شرکت های تحلیل بازار بورس خبری منتشر کرده و مدعی شده آی پد ۳ یا آن طور که این شرکت می گوید آی پد پلاس (iPad 2 Plus) تا پیش از پایان سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش یکی از مشخصه های آی پد پلاس این است که از نمایشگری با وضوح بالاتر برخوردار خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




possible-3rd-gen-iphone-models-002.jpeg
تصویر تخیلی از آی فون ۵

شایعه عرضه آی پد تازه با فاصله نه چندان زیاد از آی پد ۲ هنگام عرضه آی پد ۲ هم مطرح شده بود. با توجه به اینکه آی پد ۲ تا همین حالا هم از همه تبلت های دیگر نازک تر است و به نسبت از قدرت زیادی برخوردار است و دو دوربین هم دارد، پیش بینی اینکه نسل بعدی تفاوت اندکی با آن داشته باشد بی راه به نظر نمی رسد. بالا بردن وضوح نمایشگر آی پد می تواند بهبود عمده ای در این دستگاه به حساب آید. مشخص نیست چه تغییر دیگری ممکن است در این دستگاه اعمال شود.

شرکت مذکور گفته اطلاعاتی از سازندگان نمایشگرهای لمس پذیر بدست آورده که نشان می دهد اپل در تدارک ساخت دستگاهی است که با آی پد ۲ تفاوت های جزئی دارد.

شرکت اپل در ارایه اطلاعات پیرامون محصولات آینده اش بسیار مخفی کار است. این نکته هرچند رویه ای تبلیغاتی برای این شرکت تعبیر شده، مانع از آن هم می شود که شرکت های رقیب بتوانند به موقع به فن آوری های ساخت اپل واکنش نشان دهند.

از جمله امکانات دیگر اپل برای مقابله با رقبا، حجم نقدینگی بالای آن است که این شرکت را قادر می سازد علاوه بر دستیابی به تازه ترین فن آوری ها، تولید انبوه آنها را تا چند سال برای خود تضمین کند. بر اساس آخرین اطلاعاتی که اپل منتشر کرده این شرکت هم اکنون ۷۰ میلیارد دلار پول نقد یا سرمایه قابل نقد دارد. رقمی که مثلا با آن می تواند تا هفت سال حتی بدون اینکه هیچ فروشی داشته باشد، به شکل قابل قبولی به فعالیتش ادامه دهد.

اپل از جمله از این پول استفاده می کند تا با پیش خرید قطعات مورد نیازش هم از تامین آنها مطمئن شود و هم آنها را با قیمت پایین تری بخرد. به عنوان نمونه هم اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ با کمبود نمایشگر های لمس پذیر برای گوشی های تلفن یا تبلت هایشان روبرو هستند چرا که اپل حجم زیادی از این محصولات را پیش خرید کرده و مهمترین سازندگان این نمایشگرها یکسره در خدمت اپل مشغول کارند.

هم اکنون آی پد پرفروش ترین تبلت دنیا محسوب می شود و بر اساس تازه ترین آمار یک درصد کل مرور اینترنت در دنیا با این دستگاه صورت می گیرد. هیچیک از تبلت هایی که پس از یک سال از عرضه آی پد وارد بازار شدند نتوانسته اند بیش از چند دهم درصد بازار تبلت ها را از آن خود کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016