یکشنبه 26 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظرفيت باتري هاي ليتيومي افزايش مي يابد، ایرنا

دانشمندان با به دام انداختن ذرات گوگرد در پوششي از گرافين يك ماده كاتدي ايجاد كردند كه منجر به توليد نسل جديدي از باتري هاي ليتيومي شد. اين باتري ها قابليت تامين انرژي اتومبيل هاي الكتريكي را دارد.

به گزارش ايرنا از انجمن فيزيك ايران به نقل از مجله 'تكنولوژي ريويو'، باتري هاي ليتيومي نيروگاه هاي قابل حمل دنياي امروز ما هستند، كه در بسياري از وسايل الكترونيكي مثل تلفن همراه، ام.پي.3 پليرها و يا لپ تاپ به چشم مي خورند.

اما اين نوع باتري ها قادر به تامين انرژي نسل بعدي ابزار الكترونيكي نخواهند بود چرا كه آنها مايع الكتروليت لازم و يا توانايي آزاد كردن سريع اين مايع را براي دفعات زياد شارژ و دشارژ ندارند، كه اين مشكل به خاطر كاتد اين باتري هاست.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دكتر 'وانگ' و همكارانش در دانشگاه استنفورد با استفاده از روش لايه نشاني در ابعاد نا بر روي گوگرد به عنوان ماده كاتدي موفق به ساخت باتري هاي ليتيومي قابل شارژي با چگالي انرژي بسيار بالا شدند.

به گفته اين دانشمندان اين نوع كاتد داراي ظرفيت ويژه بالاتر از 600 ميلي آمپر است كه قابليت بيش از 100 بار شارژ شدن را دارد.

وانگ و همكارانش قصد دارند اين كاتد را با تركيبي از سيليكون و ليتيوم به عنوان ماده آندي جفت كنند. اگر تمام اين فرايندها به درستي پيش برود تأمين انرژي اتومبيل بعدي شما به وسيله باتري هاي Li-S ( ليتيوم-گوگرد ) خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016