یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشخيص بي‌طرفانه ضربات با جليقه هوشمند بوكس، ایسنا

محققان استراليايي با هدف كاهش خطاهاي تشخيص در مسابقات بوكس دست به ساخت يك آشكارساز ضربه مشت خودكار كرده‌اند كه قضاوت در بوکس آماتوري را بي طرفانه‌تر كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، برخلاف بازي‌هاي حرفه‌يي، حملات بوكسورهاي آماتور نه با يك ضربه‌ فني آشكار بلكه با توجه به امتيازات، مورد قضاوت قرار مي‌گيرد. بازيكنان در اين رقابت‌ها كلاه بر سرگذاشته و تنها در زمان اصابت ضربات دستكش‌هايشان با سر يا تنه رقيب، امتياز كسب مي‌كنند.

براي كسب امتياز برتر ميدان، سه تا پنج داور حاضر در كنار رينگ بايد در عرض چند ثانيه دكمه‌هاي روبروي خود را هنگامي كه به درستي ضربات باور داشتند، فشار دهند.

محققان سازمان تحقيقات علمي و صنعتي مشترک‌المنافع استراليا قصد دارند كه اين فرآيند امتيازدهي را با استفاده از پارچه‌هاي هوشمند براي احساس ضربه درست به صورت خودكار در بياورند.

اين سيستم بر جليقه‌هاي حاوي الكترودهاي عمودي با فاصله چهارسانتي‌متر تكيه داشته كه يك فرستنده و گيرنده بلوتوث به اندازه يك سكه در آن به تغذيه الكترودها با يك جريان 10 آمپري مي‌پردازد.

هنگامي كه يك نوار الكترود بر روي دستكش بوكسور در فاصله بين دو الكترود روي جليقه قرار مي‌گيرد، مدار را كامل كرده و مقاومت كلي جليقه ناگهان از بين مي‌رود. در اين حالت، دستگاه فرستنده، تغييرات حاصله را به رايانه قضات منتقل مي‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين زمان يك الگوريتم به تصميم‌گيري در مورد معني علامت براي صحيح يا غلط بودن ضربه مي‌پردازد.

اين سيستم پيش از اين توسط 18 داوطلب در يك بوكس كم خطر موسوم به « Box'Tag» مورد آزمايش قرار گرفت كه در آن سر مورد هدف قرار نگرفته و تنها دو ناحيه در بازوها هدف اصلي هستند.

اين دستگاه در 32 حمله توانست تا 99 درصد ضربات را صحيح تشخيص بدهد.

اين نتايج قرار است در پنجمين كنگره آسيا اقيانوسيه در فناوري ورزشي در ملبورن استراليا ارائه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016