یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابداع میکروژنراتور ضد سرطان توسط یک محقق ایرانی، مهر

محقق ایرانی دانشگاه پوردو موفق به ابداع میکروژنراتوی شده است که قابل کاشت بوده و با ایجاد اکسیژن به نابود کردن تومورهای سرطانی کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از سرطانها از قبیل سرطان پانکراس به شدت کم اکسیژن هستند، این به آن معنی است که تومورها در این نوع از سرطانها به شدت کم اکسیژن هستند. از آنجایی که پرتو درمانی برای موثر واقع شدن نیازمند اکسیژن است، از بین بردن بخشهای کم اکسیژن تومورها بسیار دشوار است.

محقق ایرانی دانشگاه پوردو موفق به ابداع ابزار الکتریکی مینیاتوری شده است که می توان آن را درون تومورهای متراکم قرار داد تا با ایجاد اکسیژن میزان تاثیرگذاری پرتو درمانی و شیمی درمانی را افزایش دهد.

بابک ضیائی محقق دانشگاه پوردو این "میکروژنراتور اکسیژن قابل کاشت" را به گونه ای ابداع کرده که در آن سیگنالهای فراصوتی با ایجاد ولتاژی کوچک اکسیژن و هیدروژن آب را طی فرایندی شیمیایی به نام الکترولیز آب از هم جدا می کند. این ابزار کوچکتر از یک سانتیمتر است و با استفاده از سوزن نمونه برداری زیرپوستی درون تومورها کار گذاشته می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ضیائی می گوید: ما این ابزارها را درون تومورها قرار داده و سپس آنها را در معرض فراصوت قرار می دهیم، فراصوت انرژی ابزار را تامین کرده و اکسیژن تولید می شود. این ابزار درون تومورهای سرطان پانکراس در بدن موشها مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن نشان می دهند این ابزار می تواند اکسیژن تولید کند، روندی که باعث می شود تومورهای حاوی این ژنراتورها نسبت به تومورهایی بدون داشتن ژنراتورها با سرعت بیشتری کوچکتر شوند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، ضیائی در حال حاضر این ابداع خود را به ثبت رسانده و در تلاش است آن را برای به کارگرفتن در دوره های آزمایشی بالینی در بیمارستانها کاربردی تر به شکلی کاربردی تر بازطراحی و تولید کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016