شنبه 2 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک متخصص پوست: ليزر، درمان قطعي کک و مک‌هاي پوستي نيست، ایسنا

يک متخصص پوست، درمان کک و مک‌هاي پوستي با ليزر را ناکارآمد دانست و گفت: با استفاده منظم از کرم‌هاي ضد آفتاب، کلاه و عينک‌ آفتابي درصد قابل توجهي از کک و مک‌هاي پوستي محو و يا کم رنگ مي‌شود.

دکتر اميرهوشنگ احساني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، کک ومک را ضايعات ناشي از آفتاب با زمينه‌هاي ژنتيکي در پوست تعريف کرد و گفت: اين ضايعات در برخورد با آفتاب شديدتر و پررنگ‌تر مي‌شود. اما لک‌هاي پوستي ضايعاتي هستند که در مواجهه با آفتاب به اندازه کک و مک پر رنگ‌تر نشده و قابل درمان نيز هستند.

وي با بيان اينکه زمينه‌هاي ژنتيکي در ايجاد کک ومک‌هاي پوستي نقش بسيار اساسي دارند، افزود: پوست‌هاي روشن و سفيد در برابر کک و مک حساس‌تر هستند و افراد مي‌تواند با محافظت‌هاي فيزيکي پوست از افزايش كك و مك پيشگيري کنند.

اين متخصص پوست با بيان اينکه کک و مک‌هاي پوستي قابل درمان نيستند، ادامه داد: استفاده از برخي داروهاي پوستي مي‌تواند اين ضايعات را کم رنگ‌تر کند؛ اما اين ضايعات به طور کلي برطرف نمي‌شوند.

احساني درباره درمان کک و مک از طريق ليزر نيز گفت: امکان بازگشت کک و مک‌هاي پوستي با ليزر درماني بسيار بالا است. بر اين اساس نبايد متحمل هزينه‌هاي سنگين ليزر براي برطرف کردن اين ضايعات پوستي شد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در ادامه جلوگيري از مواجهه با نور آفتاب را بهترين راه پيشگيري از کک و مک‌هاي پوستي عنوان كرد و گفت: استفاده منظم از کرم‌هاي ضد آفتاب، کلاه و عينک آفتابي درصد قابل توجهي از اين ضايعات را محو و يا کم رنگ‌تر مي‌کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين متخصص پوست در ادامه با تاکيد بر اينکه هيچ رابطه‌اي ميان کک و مک‌هاي پوستي و بيماري‌هاي کبدي وجود ندارد گفت: کک و مک‌ها ضايعات کاملا بيروني پوست هستند که هيچ ارتباطي با بيماري‌هاي داخلي مانند بيماري‌ها کبد ندارند.

وي همچنين گفت: رابطه‌اي ميان مسائل استرسي و تغذيه با بروز کک و مک‌هاي پوستي وجود ندارد.

اين متخصص پوست در پايان با بيان اينکه کک و مک‌هاي پوستي از سنين کودکي آغاز مي‌شوند، به والدين توصيه کرد كه از شش ماهگي فرزندان خود را به استفاده از کرم‌هاي ضد آفتاب عادت دهند تا از بروز اين ضايعات در سنين بالاتر جلوگيري شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016