پنجشنبه 6 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل هشدار داد: زباله‌های الکترونیکی سر به فلک می‌کشند، ایسنا

طبق اعلام کارشناسان سازمان ملل، کشورهای در حال توسعه در خطر محو شدن در زیر کوهی از زباله الکترونیکی هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشی که از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) انتشار یافته، تا سال 2020 زباله‌های الکترونیکی تولید شده از رایانه‌های قدیمی پنج برابر در هند و چهار برابر در آفریقای جنوبی و چین افزایش می‌یابند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زباله‌های الکترونیکی تولید شده از تلفن های همراه دور ریخته شده در چین، حدود هفت برابر بالاتر از سال 2007 و در هند 18 برابر بالاتر خواهد بود.

چین در حال حاضر 2.3 میلیون تن زباله الکترونیکی به صورت داخلی تولید می‌کند که پس از آمریکا با حدود سه میلیون تن زباله، در مکان دوم قرار دارد و با وجود ممنوع شدن واردات زباله الکترونیکی به چین، این کشور همچنان یکی از نقاط عمده برای انباشت زباله‌های الکترونیکی کشورهای توسعه‌یافته باقی مانده است.

به گفته مدیر اجرایی UNEP، این گزارش به لزوم ایجاد یک روند رسمی و ساماندهی شده برای جمع‌آوری و کنترل زباله الکترونیک از طریق ایجاد تسهیلات موثر در چین فوریت جدیدی می‌دهد اما چین تنها با این چالش جدید روبه‌رو نیست.

هند، برزیل، مکزیک و کشورهای دیگر نیز ممکن است درصورت واگذاری بازیافت زباله الکترونیکی به بخش‌های غیررسمی با افزایش خسارت‌های محیط زیستی و مشکلات سلامت مواجه شوند.

این گزارش از ساخت تسهیلات بازیافت موثر در این کشورها به عنوان راه پیش رو نامبرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016