شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آسپيرين خطر بروز سرطان روده را کاهش می‌دهد، ايسنا

پزشکان در يک بررسی بين‌المللی نشان داده‌اند که مصرف روزانه آسپيرين می‌تواند مانع از بروز برخی سرطان‌های ارثی مانند سرطان روده شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين مطالعه تاييد می‌کند که مصرف روزانه آسپيرين از بروز سرطان روده و راست روده در افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به اين بيماری را دارند، جلوگيری می‌کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته پزشکان دانشگاه نيوکسل در لندن، احتمال ابتلا به اين سرطان در اشخاص پرخطر با سابقه خانوادگی با مصرف آسپيرين تا ۶۰ درصد کاهش پيدا می‌کند.

بنا برگزارش شبکه سی بی سی نيوز، پزشکان معتقد هستند که در صورت استفاده از اين شيوه پيشگيری، می‌توان در سه دهه آينده از بروز حداقل ۳۰ هزار مورد ابتلا به سرطان جلوگيری کرد.

جزئيات اين مطالعه در مجله تخصصی لانست منتشر شده است.

به گزارش ايسنا، اين در حالی است که پزشکان انگليسی تاکيد دارند که تمام افراد بالای سن ۴۵ سال بايد روزانه آسپيرين مصرف کنند تا خود را در برابر بيماری‌های قلبی و سرطان مصون سازند. شواهد آزمايشگاهی و مطالعاتی تاييد می‌کند که مزايای استفاده از اين دارو برای افراد ميانسال سالم و سالمندان خيلی بيشتر از عوارض جانبی آن است.

اين پزشکان متذکر می‌شوند: به ويژه‌ افرادی که بيشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و بيماری‌های قلبی هستند، می‌توانند به عنوان يک داروی پيشگيری کننده از اين مسکن استفاده کنند.

اين کارشناسان تاکيد دارند که مصرف روزانه ۷۵ ميلی‌گرم آسپرين برای مدت پنج سال مداوم، خطر ابتلا به سرطان روده را تا يک چهارم کاهش می‌دهد و تا يک سوم هم از خطر مرگ ناشی از اين سرطان می‌کاهد.

متخصصان دانشگاه هاروارد نيز چندی پيش اعلام کرده بودند که مصرف آسپيرين به مقدار کم، باعث کاهش ابتلا به آسم در زنان می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016