دوشنبه 9 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگاهی به فناوری حمام‌های آنلاين و خود تميز شونده ۲۰۲۱، ايسنا

يک شرکت سازنده سرويس‌های بهداشتی و حمام در گزارشی‌ به توصيف حمام‌های آينده در سال ۲۰۲۱ از ديدگاه طراحان، روانشناسان و مهندسان با توجه به تجهيزات کنونی پرداخته است.

به گزارش سرويس فناوری خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اين گزارش که توسط شرکت اروپايی Ideal Standard ارائه شده، حمام‌های سال ۲۰۲۱ از نور کافی، دمای آب مناسب با انتخاب افراد و همچنين قابليت نمايش اخبار بر روی پرده‌های دوش الکترونيکی برخوردار خواهند بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته محققان، نسل آينده لوازم و اتصالات از دستشويی‌ها، لگن دستشويی و دوش‌ها گرفته تا کابينت‌ها و روشنايی در حال حاضر توليد شده‌اند.

به گفته کارشناسان، مجموعه سرويس بهداشتی استاندارد در آينده، بيشتر شبيه يک اثر يادگاری است. اين حمام‌ها جدای از آرام‌بخش بودن، به فرد اجازه می‌دهند تا از طيف گسترده‌ای از فناوری‌ها که در ساير جنبه‌های زندگی در جريان هستند، استفاده کند.

در اين ميان، فناوری ديجيتالی با ديوارهای الکترونيکی و پرده‌های دوش نمايشگر تلويزيون و شبکه‌های اجتماعی که با صدا فعال می‌شوند، نقش بزرگی در اين محيط‌ها ايفا خواهند کرد.

از ديگر قابليت‌های اين حمام‌ها، برخورداری از توانايی انجام مکالمات تلفنی از زير دوش و آينه متصل به اينترنت است.

کابينت‌های موجود در حمام نيز به يادآوری موعد قرص‌ها برای فرد پرداخته و همچنين می‌توانند در زمان پايان يافتن داروها، از طريق آنلاين يک نسخه جديد سفارش دهند.

همچنين اين حمام‌ها به صرفه‌جويی در آب و انرژی کمک کرده و آب پسماند دوش را بازيافت می‌کنند. اين درحالی است که اتصالات حمام نيز حرارت اضافی را به انرژی تبديل می‌کنند. از جمله اولويت‌های سرويس‌های بهداشتی آينده همچنين می‌توان به قابليت خود تميزشوندگی آنها اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016