سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رکورد مداومت پرواز هواپيماهای بدون سرنشين شکست، مهر

نخستين پرواز يک هواپيمای بدون سرنشين با قابليت پرواز مداوم در چهار روز در ارتفاع حدود ۲۰ کيلومتری طی روزهای آينده امکان‌پذير خواهد بود.

به گزارش سرويس فناوری خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، هواپيمای بدون سرنشين «چشم فانتوم» که توسط بخش مخفی کارهای فانتوم شرکت بوئينگ ساخته شده از سوخت هيدروژنی استفاده کرده و برای انجام عمليات شناسايی و نظارت در ارتفاع بالا طراحی شده است. اين هواپيما به عنوان محصول جانبی تنها آب توليد می‌کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پرواز افتتاحيه چشم فانتوم قرار است در پايگاه نيروی هوايی ادوارد در کاليفرنيا انجام شده و بين چهار تا هشت ساعت ادامه خواهد داشت.

بوئينگ همچنين در حال ساخت يک هواپيمای بدون سرنشين بزرگتر است که می‌تواند تا بيش از ۱۰ روز در آسمان باقی بماند و از ديگر محصولات اين شرکت هواپيمای «فانتوم ری» است که يک جنگنده به اندازه يک هواپيمای بدون سرنشين بوده و به عنوان يک بستر آزمايشی برای فناوری‌های پيشرفته‌تر به کار خواهد رفت. پرواز افتتاحيه اين هواپيما نيز در ماه آوريل خواهد بود.

فناوری‌های هواپيمای بدون سرنشين توليد شده توسط بخش کارهای فانتوم بدين معنی است که فاصله زيادی تا روز جنگ بين هواپيماهای بدون سرنشين در آسمان باقی نمانده است.

به گفته دريل ديويس، رئيس بخش کارهای فانتوم بوئينگ، چشم فانتوم در نوع خود اولين بوده و می‌تواند بازار جديدی را در جمع‌آوری اطلاعات و ارتباطات ايجاد کند.

به گفته ديويس، سيستم نيروی محرکه اين فانتوم، کليد موفقيت آن است. اين سيستم بسيار به صرفه بوده و سيستم سوخت‌رسانی بسيار عالی دارد. از آنجايی که تنها محصول جانبی آن آب است، می‌توان از آن به عنوان پرنده‌ای سبز ياد کرد.

چشم فانتوم از موتورهای چهار سيلندری ۲.۳ ليتری برخوردار است که هر کدام ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارند. طول بال اين هواپيما ۴۵ متر بوده و با برخورداری از توانايی پرواز تا سرعت ۱۵۰ گره می‌تواند تا ۲۰۴ کيلوگرم بار را حمل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016